2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A személyautók számára 2010-ig fennmarad a matricás rendszer, ezt követően vezetik be az elektronikus díjfizetést - mondta Garamhegyi Ábel, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) államtitkára sajtótájékoztatón pénteken Budapesten. Közölte azt is, hogy a díjfizetést 2007. április 1-jével az autópályák mellett kiterjesztik az olyan autóutakra, amelyekkel van párhuzamos alternatív alsóbbrendű út.

Felsmann Balázs, a GKM szakállamtitkára közölte: a jelenlegi kormányelőterjesztés egy keretszabály, és egy GKM-PM közös rendelet módosításával kell tisztázni, hogy mely autóutak kerülnek majd a matricás rendszerbe, ez a hétfőn kezdődő szakmai egyeztetéseken alakul ki. A szakállamtitkár hozzátette, hogy az elektronikus díjfizetés rendszeréről szóló előterjesztést is egy hónapon belül a kormány elé viszi a GKM. Ez egy bérleti konstrukcióról szól, amelyben a rendszert magánbefektetők üzemeltetik.

A nehéz tehergépjárművekre ez év áprilisától már mintegy ezer kilométer hosszúságú főútra is kiterjed a matricás rendszer, ami az idén 1,7 milliárd forintos díjbevétel-növekedést eredményez. A jövő héttől induló szakmai, társadalmi egyeztetés feladata lesz, hogy e főutak körét meghatározza.

A teherautóknál a díjfizetés kiterjesztése azt a célt is szolgálja, hogy a 12 tonna összsúlyú teherautók esetében 2008-tól fokozatosan bevezetendő elektronikus díjfizetéssel járó magasabb ráfordítások ne okozzanak egyszeri drasztikus kiadásemelkedést a közúti fuvarozóknak. Felsmann Balázs szerint a fokozatosság egyrészt azt jelenti, hogy először a D4-es, majd a D3-as, a D2-es és legvégül a D1-es személyautó járműkategóriában vezetik be az e-díjfizetést, másrészt elképzelhető területi fokozatosság is, ami jelentheti, hogy először csak a legfontosabb tranzit utakra vezetik be, ám ez a tenderen indulókkal folytatandó tárgyalásokon alakul ki.

Felsmann Balázs elmondta, hogy már felvették a kapcsolatot a Nemzeti Közlekedési Hatósággal (volt Közlekedési Főfelügyelet), hogy a 3-ad, 4-ed rendű utakra dolgozza ki a nehéz tehergépjárművek korlátozásának rendszerét, ezzel megakadályozva azt, hogy a fizetőssé váló főutakról ezekre terelődjön a forgalom. Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. várhatóan a mobil ellenőrző egységeinek egy részét áttereli a teherautók számára fizetőssé váló főutakra, a matricaellenőrzések elvégzésére.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!