3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Néhány év alatt teljesen átalakulnak az áruházak polcsorai a hagyományos csomagolások visszaszorulásának, és az ún. polcrakész megoldások térhódításának köszönhetően.

Akár harmadával is csökkenti az árufeltöltéssel kapcsolatos élőmunka-igényt a kiskereskedelmi üzletekben az ún. polcrakész, vagy más néven árukész (shelf ready packaging, röviden SRP) csomagolások alkalmazása. Az SRP csomagolások észrevétlenül kezdték meg térhódításukat az áruházakban, de a diszkontláncokban mára szinte teljesen kiszorították a hagyományos csomagolásokat, legyen szó csomagolópapírról, csomagolófóliáról, vagy kartondobozokról. Hasonló folyamatok zajlanak a kiskereskedelem más területein is.

A Federation of Corrugated Board Manufacturers (FEFCO) szakértőinek becslése szerint jelenleg a diszkontláncoknál kapható termékek mintegy 90 százalékát kínálják SRP csomagolásban, míg a kiskereskedelem más szektoraiban a polcrakész csomagolások részaránya 40 százalék körül mozog. Az innovatív csomagolások nyújtotta versenyelőnynek is köszönhető, hogy a diszkontláncok piaci részesedése folyamatosan nő.

A legnagyobb, kontinens-szerte ismert diszkontláncok szakértői a 2015 és 2020 közötti időszakban európai szinten évi 3,5-5 százalékos növekedésre számítanak. Ez kétszerese a kiskereskedelmi szektor egészében várható évi 2 százalékos növekedésnek.

A kereskedelmi láncok részéről egyszerre elvárás, hogy a csomagolás legyen praktikus, erős, valamint esztétikus. Ugyanis a csomagolás nem csak védi az árut, hanem jó felületet kínál az értékesítés támogatására is. Több felmérés is megerősítette, hogy fogyasztási cikkek esetén a vásárlói döntések 80 százaléka a vásárlás helyén születik meg. A boltok polcain egy-egy termék sikere legtöbbször alig 2-3 másodperc alatt dől el a fogyasztóknál, így a csomagolás milyensége különös jelentőséget kap a bevásárlások során.

Ez a másik oka annak, hogy az elmúlt időszakban kiugróan nőtt az érdeklődés az áruházláncok részéről az SRP csomagolások iránt. Ezen belül egyre keresettebbek ún. Twin-Box csomagolások is. A Twin-Box egy két részből álló ikerdoboz, amelynek felső része egy alul nyitott, erős, de egyszerű doboz; míg az alsó rész a kínáló csomagolás, amely egy kevésbé erős, de igényes nyomdatechnikai megoldásokat hordozó doboz. A megoldás lényege, hogy az áruházakban egyetlen mozdulattal eltávolítható a dobozok felső része. Így a szállítói csomagolás egyetlen pillanat alatt fogyasztói csomagolássá alakítható.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!