3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Új bolttípussal rukkol ki Angliában a Tesco, melynek köszönhetően az áruházlánc szeretné meggyorsítani, és kényelmesebbé tenni a bevásárlást. A napokban nyílt áruház ötvözi az online és a hagyományos vásárlás elemeit. A cég az elmúlt években a magyar piacon is újított.

Úgynevezett „drive-thru” üzletet nyitott Hertfordshire városában a legnagyobb brit kereskedelmi vállalat, a Tesco. Az új egység által nyújtott szolgáltatás ötvözi az online vásárlást, - mivel az ügyfelek a lánc weboldalán leadhatják a megvásárolni kívánt termékek listáját -, illetve a hagyományos kereskedelmet, - mivel a megrendelt árut a cég üzletében tudják átvenni. A Tesco szerint az új módszer előnye, hogy a kiválasztott termékeket becsomagolják a vásárlók számára. Így ők bárhonnan leadhatják megrendelésüket, majd a bolt irányába fordulva átvehetik a kívánt árucikkeket, így nem kell hosszú időt tölteni az áruházban, ám nincsenek otthonukhoz sem kötve, hogy a kiszállítást várják.

A szolgáltatás jellege miatt nem véletlenül várja a cég vezetése, hogy a drive-thru egyrészt a kisgyermekes családok szimpátiáját nyerheti meg, akiknek nincs idejük órákat egy hipermarketben eltölteni, másrészt a 40 év alatti értelmiségi réteget, akik ezer szállal kötődnek az internethez, miközben (részben a rendelkezésre álló technológiának köszönhetően) rendkívül mobilisak.

A cég máris jelezte, hogy amennyiben a Hertfordshireben található hipermarket vásárlóinak körében kedvező fogadtatásra talál az új szolgáltatás, úgy hamarosan az ország más üzleteiben is bemutatják.

A Magyarországon is piacvezető kiskereskedelmi lánc hazákban is próbál új eszközöket bevetni. A hipermarketekkel startoló cég 2007 nyarán nyitotta meg Szegeden az első Tesco Express egységet, amelyet azóta 23 újabb üzlet követett. A 19 budapesti és 5 vidéki üzlet a Tesco szerint az úgynevezett kényelmi bolt kategóriájába tartozik, ennek sajátossága a frissesség, a kényelem és a gyors bevásárlás. A viszonylag kis alapterületű boltok a városok frekventált helyein is megtelepedtek, miközben a helyi kisboltoknál némileg olcsóbban (ugyanakkor a hipermarketek árainál magasabban) kínálják portékáikat.

2010 augusztusában pedig bevezették a Tesco Extra kategóriát, melyet egyelőre egy magyarországi üzlet, a Fogarasi úton lévő hipermarket képvisel. A Tesco arra törekszik, hogy az újonnan átalakított áruházában a választék, a szolgáltatások sokszínűsége, az áruházi környezet, a személyzet felkészültsége és a kiszolgálás is extra minőségű legyen, állítja a vállalat. Az első magyar Tesco Extrában „bolt az áruházban” koncepció keretében az eladótérben külön Tesco Optika, Fotó bolt és Telefon szaküzlet is várja a vásárlókat.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!