Úgynevezett „drive-thru” üzletet nyitott Hertfordshire városában a legnagyobb brit kereskedelmi vállalat, a Tesco. Az új egység által nyújtott szolgáltatás ötvözi az online vásárlást, - mivel az ügyfelek a lánc weboldalán leadhatják a megvásárolni kívánt termékek listáját -, illetve a hagyományos kereskedelmet, - mivel a megrendelt árut a cég üzletében tudják átvenni. A Tesco szerint az új módszer előnye, hogy a kiválasztott termékeket becsomagolják a vásárlók számára. Így ők bárhonnan leadhatják megrendelésüket, majd a bolt irányába fordulva átvehetik a kívánt árucikkeket, így nem kell hosszú időt tölteni az áruházban, ám nincsenek otthonukhoz sem kötve, hogy a kiszállítást várják.
A szolgáltatás jellege miatt nem véletlenül várja a cég vezetése, hogy a drive-thru egyrészt a kisgyermekes családok szimpátiáját nyerheti meg, akiknek nincs idejük órákat egy hipermarketben eltölteni, másrészt a 40 év alatti értelmiségi réteget, akik ezer szállal kötődnek az internethez, miközben (részben a rendelkezésre álló technológiának köszönhetően) rendkívül mobilisak.
A cég máris jelezte, hogy amennyiben a Hertfordshireben található hipermarket vásárlóinak körében kedvező fogadtatásra talál az új szolgáltatás, úgy hamarosan az ország más üzleteiben is bemutatják.
A Magyarországon is piacvezető kiskereskedelmi lánc hazákban is próbál új eszközöket bevetni. A hipermarketekkel startoló cég 2007 nyarán nyitotta meg Szegeden az első Tesco Express egységet, amelyet azóta 23 újabb üzlet követett. A 19 budapesti és 5 vidéki üzlet a Tesco szerint az úgynevezett kényelmi bolt kategóriájába tartozik, ennek sajátossága a frissesség, a kényelem és a gyors bevásárlás. A viszonylag kis alapterületű boltok a városok frekventált helyein is megtelepedtek, miközben a helyi kisboltoknál némileg olcsóbban (ugyanakkor a hipermarketek árainál magasabban) kínálják portékáikat.
2010 augusztusában pedig bevezették a Tesco Extra kategóriát, melyet egyelőre egy magyarországi üzlet, a Fogarasi úton lévő hipermarket képvisel. A Tesco arra törekszik, hogy az újonnan átalakított áruházában a választék, a szolgáltatások sokszínűsége, az áruházi környezet, a személyzet felkészültsége és a kiszolgálás is extra minőségű legyen, állítja a vállalat. Az első magyar Tesco Extrában „bolt az áruházban” koncepció keretében az eladótérben külön Tesco Optika, Fotó bolt és Telefon szaküzlet is várja a vásárlókat.