3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Új bolttípussal rukkol ki Angliában a Tesco, melynek köszönhetően az áruházlánc szeretné meggyorsítani, és kényelmesebbé tenni a bevásárlást. A napokban nyílt áruház ötvözi az online és a hagyományos vásárlás elemeit. A cég az elmúlt években a magyar piacon is újított.

Úgynevezett „drive-thru” üzletet nyitott Hertfordshire városában a legnagyobb brit kereskedelmi vállalat, a Tesco. Az új egység által nyújtott szolgáltatás ötvözi az online vásárlást, - mivel az ügyfelek a lánc weboldalán leadhatják a megvásárolni kívánt termékek listáját -, illetve a hagyományos kereskedelmet, - mivel a megrendelt árut a cég üzletében tudják átvenni. A Tesco szerint az új módszer előnye, hogy a kiválasztott termékeket becsomagolják a vásárlók számára. Így ők bárhonnan leadhatják megrendelésüket, majd a bolt irányába fordulva átvehetik a kívánt árucikkeket, így nem kell hosszú időt tölteni az áruházban, ám nincsenek otthonukhoz sem kötve, hogy a kiszállítást várják.

A szolgáltatás jellege miatt nem véletlenül várja a cég vezetése, hogy a drive-thru egyrészt a kisgyermekes családok szimpátiáját nyerheti meg, akiknek nincs idejük órákat egy hipermarketben eltölteni, másrészt a 40 év alatti értelmiségi réteget, akik ezer szállal kötődnek az internethez, miközben (részben a rendelkezésre álló technológiának köszönhetően) rendkívül mobilisak.

A cég máris jelezte, hogy amennyiben a Hertfordshireben található hipermarket vásárlóinak körében kedvező fogadtatásra talál az új szolgáltatás, úgy hamarosan az ország más üzleteiben is bemutatják.

A Magyarországon is piacvezető kiskereskedelmi lánc hazákban is próbál új eszközöket bevetni. A hipermarketekkel startoló cég 2007 nyarán nyitotta meg Szegeden az első Tesco Express egységet, amelyet azóta 23 újabb üzlet követett. A 19 budapesti és 5 vidéki üzlet a Tesco szerint az úgynevezett kényelmi bolt kategóriájába tartozik, ennek sajátossága a frissesség, a kényelem és a gyors bevásárlás. A viszonylag kis alapterületű boltok a városok frekventált helyein is megtelepedtek, miközben a helyi kisboltoknál némileg olcsóbban (ugyanakkor a hipermarketek árainál magasabban) kínálják portékáikat.

2010 augusztusában pedig bevezették a Tesco Extra kategóriát, melyet egyelőre egy magyarországi üzlet, a Fogarasi úton lévő hipermarket képvisel. A Tesco arra törekszik, hogy az újonnan átalakított áruházában a választék, a szolgáltatások sokszínűsége, az áruházi környezet, a személyzet felkészültsége és a kiszolgálás is extra minőségű legyen, állítja a vállalat. Az első magyar Tesco Extrában „bolt az áruházban” koncepció keretében az eladótérben külön Tesco Optika, Fotó bolt és Telefon szaküzlet is várja a vásárlókat.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!