Az újság szerint szeptember 1-jén írják alá a 4 millió euró értékű megállapodást az Egis rail és az Alstom cégekkel.
A megvalósíthatósági tanulmánynak 6-12 hónapon belül kell elkészülnie. A dokumentum választ fog adni egyebek mellett olyan fontos kérdésekre, hogy pontosan merre fog haladni a földalatti nyomvonala - írta a Politika. A lap szerint az építkezés első szakasza 2013-ban kezdődhet meg.
Az újság megjegyezte, a két érintett francia cég közül az Egis rail mérnöki és tanácsadó munkákat végez infrastrukturális és a közlekedési rendszerekkel kapcsolatos projektekben, míg az Alstom az elmúlt 70 évben 45 metróvonal kiépítésében vett részt szerte a világon.
A Budapesti Közlekedési Vállalat négy éve az Alstom céggel kötött szerződést az M2 és az épülő M4 metróvonal új szerelvényeinek megtervezésére, legyártására és leszállítására. A megállapodás alapján a 2-es metróvonalra az Alstom 22 darab, egyenként 5 kocsiból álló szerelvényt, a még épülő 4-es vonalra pedig 15, egyenként 4 kocsiból álló, teljesen automata metrószerelvényt gyártott le.
A 2-es metróvonalra szánt metrókocsik prototípusának végleges típusengedélyét 2008. május 30-ig kellett volna megszereznie a francia cégnek, de ez mind a mai napig nem történt meg. A Fővárosi Közgyűlés június legelején döntött arról, hogy ha az Alstom nem tudja megszerezni a végleges típusengedélyt az új metrókocsikra július végéig, akkor a főváros felbontja a 65 milliárd forintos szerződést.
MTI/Menedzsment Fórum