Emmanuel Besnier, a cég felügyeleti tanácsának elnöke mindig titkolózik, és üzleti titkokra hivatkozva kikerüli a sajtót és az interjúkat. Az olasz cég már most is több mint 80 országba szállítja termékeit, ám az új csoportban az export lehetőségei kiszélesednek.
A lavali székhelyű Lactalis már most is Európa vezető sajtgyártója, és olyan márkák tulajdonosa mint a Président, a Lanquetot, a Société és a Salakis. Emellett jelen van a tej és egyéb tejtermékek piacán is. A Lactalis közel 5 év alatt megduplázta éves bevételét 4,5 milliárdról 8 milliárd euróra.
Michel Besnier-nek, a cég másik tulajdonosának és vezetőjének köszönhető, hogy a hagyományos sajtok gyártását gépesítette, és olyan erős márkákat hozott létre, melyekkel háttérbe szorította konkurenseit, írja a Figaro.
A vállalat napi 19 millió liter tejet vásárol a termelőktől, és több mint 20 ezer alkalmazottat foglalkoztat. 2004-ben a társaság felvásárolt 6 tejüzemet Kelet-Európában, Spanyolországban, Olaszországban és az Egyesült Államokban. Megvásárolta a tönkrement Parmalat normandiai üzemeit, ezzel a világ második legnagyobb nemzetközi sajtgyártója lett az amerikai Kraft mögött.
Kapcsolódó anyagok:
A francia tejóriás 190 millióért válik meg ázsiai termékcsaládjától
Új vezér a Sole-Mizo élén
Leállt Pécsen a MiZo