Engedélyt nem kért, oszlop- vagy közterület-használati díjat nem fizet, mégis hirdethet a fővárosi oszlopokon Garancsi István egyik cége, írja a Zoom.hu és a Hvg.hu.
(MTI)
A reklámozó ESMA nevű cég már két éve így nyomja az ipart, de a fővárosi közgyűlés elé csak most kerül egy előterjesztés, amiben felvetik, hogy most már pénzt kéne szedni a hirdetésekért.
Garancsi, aki közismerten jóban van Orbán Viktorral, és így a focicsapatán, a Videotonon, építőipari cégén, a Marketen, energiakereskedőjén, a MET-en, és számos további érdekeltségén keresztül folyamatosan szép sikereket arat és nagy összegekhez jut, a hazai viszonyokat eléggé érzékletesen ábrázoló módon lett az ESMA egyik tulajdonosa is.
Az eredetileg spanyol-magyar tulajdonú ESMA-t a miniszterelnökkel pár éve még szoros kapcsolatban álló, és a Mahir-rel maga is aktívan reklámozó Simicska Lajos kedvéért csinálták ki, amikor az oszlopok tetején lógó, úgynevezett elefántfül-hirdetéseket balesetveszélyesnek minősítették, és betiltották. A nehéz helyzetbe került ESMA-t ekkor vette meg Garancsi, mire a Fidesznek eszébe jutott, hogy mégsem olyan balesetveszélyesek az elefántfülek, és kezdeményezték a tiltás feloldását. Simicska ekkor már az ellenségük volt.
Az ESMA a tilalom feloldása után el is helyezte a hirdetéseit az oszlopokon, melyekkel kapcsolatban most már csak arra kellett figyelniük, hogy azokkal a tájékozódást segítsék, vagyis nyilat vagy térképet kell tartalmazniuk - ilyenek például az áruházak felé tájoló reklámok (X áruház Y méterre van, és mellettük egy jobbra/balra/előre mutató nyíl).
Arra Garancsinak ezek szerint már nem kellett figyelnie, hogy a hirdetések kihelyezése pénzhez és engedélyhez kötött, pedig az elefántfülekért naponta és oszloponként 100 forintot lehetne beszedni.
A Magyar Nemzet májusi összeállítása szerint egyébként meglehetősen jól hoztak a villanyoszlopok az ESMA-nak: a társaság 2016-ban több mint háromszorosára, 1,7 milliárd forint fölé növelte árbevételét, amelyből 117 millió forintnyi adózott profit is megmaradt.
mfor.hu