2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Most veti fel a fővárosi közgyűlés, hogy kezdeni kéne ezzel valamit.

Engedélyt nem kért, oszlop- vagy közterület-használati díjat nem fizet, mégis hirdethet a fővárosi oszlopokon Garancsi István egyik cége, írja a Zoom.hu és a Hvg.hu.

(MTI)

A reklámozó ESMA nevű cég már két éve így nyomja az ipart, de a fővárosi közgyűlés elé csak most kerül egy előterjesztés, amiben felvetik, hogy most már pénzt kéne szedni a hirdetésekért.

Garancsi, aki közismerten jóban van Orbán Viktorral, és így a focicsapatán, a Videotonon, építőipari cégén, a Marketen, energiakereskedőjén, a MET-en, és számos további érdekeltségén keresztül folyamatosan szép sikereket arat és nagy összegekhez jut, a hazai viszonyokat eléggé érzékletesen ábrázoló módon lett az ESMA egyik tulajdonosa is.

Az eredetileg spanyol-magyar tulajdonú ESMA-t a miniszterelnökkel pár éve még szoros kapcsolatban álló, és a Mahir-rel maga is aktívan reklámozó Simicska Lajos kedvéért csinálták ki, amikor az oszlopok tetején lógó, úgynevezett elefántfül-hirdetéseket balesetveszélyesnek minősítették, és betiltották. A nehéz helyzetbe került ESMA-t ekkor vette meg Garancsi, mire a Fidesznek eszébe jutott, hogy mégsem olyan balesetveszélyesek az elefántfülek, és kezdeményezték a tiltás feloldását. Simicska ekkor már az ellenségük volt.

Az ESMA a tilalom feloldása után el is helyezte a hirdetéseit az oszlopokon, melyekkel kapcsolatban most már csak arra kellett figyelniük, hogy azokkal a tájékozódást segítsék, vagyis nyilat vagy térképet kell tartalmazniuk - ilyenek például az áruházak felé tájoló reklámok (X áruház Y méterre van, és mellettük egy jobbra/balra/előre mutató nyíl).

Arra Garancsinak ezek szerint már nem kellett figyelnie, hogy a hirdetések kihelyezése pénzhez és engedélyhez kötött, pedig az elefántfülekért naponta és oszloponként 100 forintot lehetne beszedni.

A Magyar Nemzet májusi összeállítása szerint egyébként meglehetősen jól hoztak a villanyoszlopok az ESMA-nak: a társaság 2016-ban több mint háromszorosára, 1,7 milliárd forint fölé növelte árbevételét, amelyből 117 millió forintnyi adózott profit is megmaradt.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!