2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az elmúlt egy évben reálértéken kevesebb pénzt költöttek a magyarok vendéglátóhelyi étkezésre, mint 2009-ben, legtöbben étterembe és gyorsétterembe járnak - közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet csütörtökön.

A hazai lakosság étkezési szokásait 1989 óta vizsgáló piackutató cég felmérése szerint az egy főre eső költések reálértéken számolva csökkentek 2009-hez képest, viszont nem változott a legalább alkalmanként otthonukon kívül étkezők aránya, négyből három megkérdezett legalább alkalmanként étkezik otthonán kívül is.

A felmérés szerint az elmúlt egy évben egy alkalommal legtöbbet a hagyományos étteremben, vendéglőben költöttek a megkérdezettek, átlagosan 2.400 forintot. Büfékben, pizzériákban hasonlóan alakult az egy alkalommal regisztrált költés értéke, míg a gyorséttermekben 1.200 forintot hagytak a kasszánál.

A megkérdezettek 53 százaléka nyilatkozott arról, hogy járt hagyományos étteremben, vendéglőben az elmúlt egy évben. Ők inkább tartoznak a 40-49 éves korosztályba, az átlagnál magasabban kvalifikáltak és ezzel együtt jellemzően magasabb a havi nettó jövedelmük is.

A lakosság körében a büfék és pizzériák egyaránt népszerűek, minden második megkérdezett jelezte, hogy volt ilyen típusú vendéglátó egységekben az elmúlt egy évben. A büféket és pizzériákat jellemzően inkább férfiak látogatják.

Gyorsétterembe az elmúlt időszakban saját bevallása szerint a megkérdezettek 46 százaléka tért be. Közöttük legnagyobb arányt a fiatalabb korosztály képviseli.

A válaszadók egyharmada az otthoni étkezésen túl az iskolában, illetve munkahelyen működő étkezdében eszik.

Tíz megkérdezettből az otthoni főzést négyen tartják nyűgnek, míg hatan szívesen készítik el saját menüjüket. A felmérés azt is kimutatta, hogy a főzés továbbra is inkább a nők elfoglaltsága.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!