A vállalat január elején 1,13 milliárd dollárért vásárolta meg a japán Millennium Retailing vállalatot, a szigetország legnagyobb kiskereskedelmi üzletláncát. A nagyratörő tervek kapcsán Toshifumi Suzuki a Reutersnek azt nyilatkozta, hogy nem félnek az olyan globális ellenfelektől mint például a Wal-Mart, mivel ők egyáltalán nem rendelkeznek japán piacismerettel. A vezető azt is közölte, hogy a mostani akvizíció csak a kezdet, ha találunak olyan célpontot, mely beleillik a vállalat szerkezetébe, pályázni fognak rá.

Amint a fenti ügylet lezárul, a társaság mérete és forgalma meg fogja haladni a nagy rivális Aeonét. A további terjeszkedést illetően a cégvezér lehetőséget lát a lakberendezési áruházak felé történő nyitásra, ebben érintett lehet az amerikai Home Depot, vagy a Lowes is.
Piaci elemzők úgy vélik, hogy a társaság nyeresége jóval meg fogja haladni az előirányzottat. Azonban az éleződő piaci verseny a jövőben egyre nagyobb lesz, hiszen a Wal-Mart nemrégiben szerzett többségi részesedést a Seiyu Ltd.-ben, és már ki is jelölte egyik vezetőjét az új cég irányítására. Egy másik nagyágyú, a francia Carrefour is megmártózott a japán vizekben, majd módosították a stratégiájukat, az üzletágát pedig az Aeon vásárolta fel tavaly.
Suzuki, aki megreformálta Japán kiskereskedelmi iparát, miután megalapította Seven-Eleven bolthálózatát 1974-ben, egyáltalán nem tart a világpiaci szereplők japán megjelenésétől. Elmondása szerint a japán kiskereskedelem teljesen egyedi, a más országokban használt marketingfogások nem minden esetben húzhatók rá a japán fogyasztókra. Véleménye szerint ahhoz, hogy sikeres legyen a vállalkozás, beható ismeretekkel kell rendelkezni a helyi piaci szokásokról.
Kapcsolódó anyagok:
Egymilliárd dollárért vette meg japán riválisát a 7-Eleven
Felvásárolja japán partnerét a Wal-Mart
Belebukott a veszteségekbe a japán Wal-Mart főnöke