3p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Csökkent a francia autógyártók részesedése a külföldi márkákkal szemben az otthoni piacon 2005-ben. Tavaly 2,7 százalékkal adtak el több új autót mint egy évvel korábban, ez több mint 2 millió eladott új járművet jelent. Azonban a francia gyártók, a Renault és a PSA Peugeot-Citroën már csak 56 százalékát adják az értékesített daraboknak, az egy évvel korábbi 58,1 százalékkal szemben, derül ki a Francia Autó Konstruktőrök Bizottságának (CCFA) jelentéséből. Ilyen mélypontot utoljára 1997-ben mértek, mutat rá a felmérés.

A jól induló 2005 első fele után egy nehéz második félév következett, mely leginkább a márkák közötti rivalizálást gerjesztette, derül ki a tanulmányból. A Renault volt az első áldozat. A márka franciaországi értékesítése 4,5 százalékkal esett vissza, melyet az egyterű Scénic 16 százalékos gyengülésével ért el. Ennek ellenére mégis ez volt a 2005-ös év legkeresettebb személygépjárműve, piaci részesedése 9,1 százalékos. A márka problémája, hogy nincs új modellje, ami lökést adna a gyengélkedő régebbi modellek eladásainak.

A PSA Peugeot-Citroën helyzete merőben más. A társaság a Citroënnek köszönheti tavalyi jó eredményeit a Peugeot csúfos szereplésével szemben. Idén a Peugeot-tól várják a megváltást, mely tavasszal rukkol ki új 207-es modelljével, írja a Le Figaro.

A 2005-ös év legnagyobb nyertesei a Volkswagen és a Toyota voltak, míg a Ford és Opel eladásai közel 6 százalékkal gyengültek. A német luxus márkák is nagyon jól teljesítettek az elmúlt évben. A Mercedes 11, a BMW 9, az Audi 22 százalékkal több autót adott el, mint egy évvel korábban. A Fiat már csupán 2,2 százalékkal részesedik a francia autótortából, pedig néhány éve még a legnagyobb importőr volt Franciaországban.

Nyugat-és Közép-Európában 4,6 százalékkal csökkent az értékesítés és a Renault piaci részesedése 10,8 százalékról 10,3 százalékra esett vissza. A Dacia ugyanakkor - olcsó modellje, a Logan ugrásszerű eladásnövekedése nyomán - a tavalyelőttihez képest 70 százalékkal, 163 723 kocsira növelte értékesítését tavaly, értesült az MTI.

A Dacia autógyár 1,9 milliárd eurós forgalmat tervez 2007-re, majd 2,3 milliárd eurósat 2008-ra. Az idei forgalom több mint 1,5 milliárd euró lesz, a tavalyi meghaladja az 1,1 milliárd eurót, ami közel ötszöröse annak, amekkora volt, mielőtt a francia Renault 1999-ben részvényese lett a társaságnak. A vállalat az idén bővíti a gyártókapacitásokat, erre utal az is, hogy a következő két-három évben a jelenlegi 11 500-ról 13 000-re tervezik növelni a gyárban dolgozók számát.

A Renault 650 millió eurót fektetett be a gyárba 2004 végéig, az idén 150 millió eurót tervez beruházni. Ezen kívül 215 millió eurót szánnak Pitestiben egy sebességváltógyárra, és ott 600 új munkahely létesül.

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
Nehéz negyedév elé néz a VW
Jövőre világelső lehet a Toyota
Nyugat-Európában terjeszkedik a Chrysler
A reklámköltésen is spórolnak a nagy autógyártók

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!