Eddig a PC óriás a jóval olcsóbb szakemberekkel rendelkező Indiában oldotta meg a call center-szolgáltatást.
Egyre több panasz érkezett azonban, hogy az amerikai kliensek a telefonos tájékoztatás alkalmával nem tudnak szót érteni az indiai call center-alkalmazottakkal.
'Némi ellenérzést éreztünk az ügyfeleink részéről' - nyilatkozta Gary Cotshott, a Dell szolgáltató részlegének igazgatója - ebben az esetben bebizonyosodott, hogy néha kissé túl messzire megyünk, túl gyorsan.'
Nem szervezik vissza a telefonos ügyfélszolgálati szolgáltatást az egyéni felhasználók esetében, a vállalat céges ügyfelei viszont amerikai call center-munkatársakkal beszélhetnek majd a jövőben.
A Dell költségcsökkentési céllal, elsőként tette át részlegét Indiába három évvel ezelőtt. Követte a PC vállalatot az Intel Corp., a Microsoft Corp., a Hewlett-Packard, és a Computer Sciences Corp.
Az angoltudással rendelkező indiai szakemberek magasan képzettek, de az amerikai bérek töredékéért dolgoznak. Számos ügyfélnek azonban nehéz volt megérteni az akcentussal beszélő alkalmazottakat, akik a panaszok szerint szinte kizárólag szabványválaszokat adtak a kérdésekre.
Gondot okozott az indiai akcentus
A Dell hamarosan visszahelyezi technikai support részlegének jelentős részét az Egyesült Államokba.