2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a MAX-IMMUN Rák- és Immunkutató Kft. a gyógygomba kivonatokat tartalmazó étrend-kiegészítőit jogszerűtlen módon népszerűsítette, ezért a hivatal 21 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.

A vállalkozás többféle néven különböző gombakivonatokat tartalmazó termékeket forgalmaz. 2012 januárjától 2013. április 17-ig televíziós és rádióműsorokban, különböző újságokban, a vállalkozás honlapján és előadásokban megjelenő tájékoztatásokban a termékek lényegi összetevőit tartalmazó gombakivonatokról gyógyhatásállítások hangzottak el, áll a GVH közleményében.

A hivatal szerint a hirdetésekkel megcélzott fogyasztók két csoportra bonthatók. Az első csoportba tartoznak azok, akik egészségmegőrző, prevenciós célból vásárolják meg az eljárásban érintett termékeket. A másik csoportot pedig azok a vásárlók alkotják, akik a már meglévő betegségük miatt kiszolgáltatott helyzetben vannak, így fokozottabban fogékonyak minden olyan új információra, termékre, amely jelenlegi állapotukban javulást, illetve annak változásában kedvező hatást ígér, emiatt különös jelentősége van a tényszerű, túlzásokat nélkülöző, bizonyított állításokat tartalmazó tájékoztatásnak.

A vállalkozás által forgalmazott termékek élelmiszernek minősülő étrend-kiegészítők. Az ágazati jogszabályok szerint tilos gyógyhatásra, betegségmegelőző hatásra vonatkozó állítások közzététele.

A fentiek miatt a GVH megállapította, hogy a MAX-IMMUN Rák- és Immunkutató Kft. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, ezért a hivatal 21 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.

A GVH a bírság meghatározásánál súlyosító körülményként értékelte, hogy a hosszú ideig elhúzódó reklámozás miatt a tájékoztatások a fogyasztók széles rétegéhez eljutottak, a kereskedelmi gyakorlat központi eleme volt a jogsértő kommunikációk alkalmazása, illetve azt a körülményt, hogy a vállalkozás alapvetően az egészségügyi problémákkal küzdő, sérülékeny fogyasztói réteget célozta meg.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!