A brit reklámfelügyelet (Advertising Standards Authority, ASA) szerint ez becsmérlő és rossz hírbe hozza az EDF-et. Az EDF Energy tulajdonosa, a francia mamutvállalat, az Electricité de France az ellen emelt kifogást, hogy a hirdetéssel megvezetik és megtévesztik a cég angol ügyfeleit.
A British Gas egyik szóvivője szerint már az őrületbe hajlott át a politikai korrektség. A három kritikát ért reklám szövege közül kettő "az Electricité de France leányvállalataként" említi a társaságot, míg a harmadik a "korábbi nevén Electricité de France"-ként mutatja be riválisát, írja a BBC News.
A lezárult reklámfelügyeleti vizsgálat megállapította, hogy a hirdető ipari szabályozást hágott át. "Úgy állapítjuk meg, hogy a hirdetések megvezették az olvasókat és rossz hírbe hozta a társaságot, mivel azt feltételezte, hogy a cég által nyújtott szolgáltatás Franciaországból származik".
Ennek ellenére, az intézmény nem vette figyelembe azon panaszokat, melyek szerint a reklámok idegengyűlöletre és Franciaország ellen irányuló rasszista felhangokat keltett. Az EDF elégedett a vizsgálat eredményével.
A British Gas szóvivője szerint senki nem feltételezi, hogy bármi baj is lenne azzal, hogy az említett társaság francia tulajdonú. Majd hozzátette: "Vajon tényleg úgy gondolja a felügyelet, hogy rámutatni egy társaság nemzetiségére rossz hírbe hozza a vállalatot? Szeretjük a franciákat, örömmel adnánk el nekik gázt és elektromos áramot is, azonban ezt a francia kormányzat lehetetlenné teszi." A brit cég most egy független vizsgálatot szeretne az ügyben.
Kapcsolódó anyagok:
Hideg téllel fenyeget a brit sztrájk
Meghirdették az Electricité de France részvényjegyzést
Sztrájkolhatnak a legnagyobb francia energiaszolgáltató munkásai