3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A legnagyobb amerikai tévétársaságok szabotálják a Google TV-t, mivel attól tartanak, hogy a keresőóriás új szolgáltatása komoly anyagi károkat okoz számukra. A Google TV nemrég indult el az Egyesült Államokban, jövőre pedig már Európában is elérhető lesz. Mfor.hu háttér.

Alig indult el a Google TV az Egyesült Államokban, máris meggyűlt a baja a legnagyobb televíziós csatornákkal. Az ABC, a CBS és az NBC ugyanis úgy döntött, hogy blokkolja a hozzáférést programjaihoz intenetes oldalain a Google TV számára, adta hírül a Financial Times Deutschland.

Pénzüket féltik

A német gazdasági napilap szerint a tévécsatornák attól tartanak, hogy a keresőóriás nem téríti meg majd azokat a károkat, amelyeket az új szolgáltatás elindítása esetlegesen okozni fog számukra. Ezt szem előtt tartva szeretnék azt is bebiztosítani, hogy a jövőben minden olyan reklámbevételből részesüljenek, amelyek az általuk sugárzott tartalmakkal összefüggésben keletkeznek.

Potenciális bevételi források lehetnek például azok a kis szöveges hirdetések, amelyek a Google által birtokolt Youtube videó-megosztó portál videóin láthatók, illetve az új szolgáltatás keretében elért műsorok előtt és után sugárzott reklámok.        

A Google a hírre hivatalosan annyit reagált, hogy végsősoron a tartalomszolgáltatók joga eldönteni, engedélyezik-e a hozzáférést műsoraikhoz platformjaikon. A Reuters értesülései szerint a cég már keresi a megegyezés lehetőségét az ABC-vel és társaival.

Ez még csak izmozás

Elemzők szerint egyébként a három csatorna biztosan nem kívánja örökre fenntartani a blokádot, inkább csak jelzésnek szánja azt. Ily módon szeretnék ugyanis erősíteni pozícióikat annak érdekében, hogy később egy számukra is előnyös üzleti modellben tudjanak megegyezni a keresőóriással.

Másoknak ez már sikerült: a HBO, a CNBC, a CNN és a Cartoon Network például optimalizálta videói egy részét a Google TV számára, emellett az Amazont és a Netflix online videotéka-hálózatot is a partnerei között tudhatja a Larry Page és Sergej Brin alapította cég.

A Google TV lényege, hogy egy tv-készüléken jeleníti meg azokat a rögzített televíziós programokat vagy egyéb tartalmakat, amelyekre a felhasználók a világhálón keresőjük segítségével rábukkantak. A szolgáltatás igénybe vételéhez azonban kell egy Logitech set-top box vagy egy olyan Sony televízió, amelyre telepítették a szükséges alkalmazást.

Az új fejlesztés, amely az Apple TV-vel ellentétben ingyenes hozzáférést biztosít a tartalmakhoz, egyelőre csak az Egyesült Államokban indult el, jövőre azonban már Európában is elérhető lesz.  

Kétmilliárdra hízott a profit

A világ legnagyobb internetes kereső, illetve tartalomszolgáltató cége egyébként a vártnál jobb eredményekről számolt be nemrég a harmadik negyedévről szóló gyorsjelentésében. A nyereség 2,17 milliárd dollárt (részvényenként 6,72 dollárt) tett ki július-szeptemberben, szemben az egy évvel korábbi 1,6 milliárd ( 5,13) dollárral.

A kaliforniai székhelyű vállalat összbevételei 7,3 milliárd dollárra rúgtak a 2009. július-szeptemberi 5,9 milliárd dollár után, a nettó bevétel pedig - amely már nem tartalmazza a partnerweboldalaknak kifizetett jogdíjakat - 5,48 milliárd dollár volt az egy évvel korábbi 4,38 milliárd dollárral szemben.

W. B.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!