A piac a legoptimistább előrejelzéseket is túlszárnyalta. A nagyarányú készülékcsere, a szezonális felfutás és a fejlődő piacok további növekedése, különös tekintettel Latin-Amerikára, a valaha mért legnagyobb forgalmat eredményezte az eladott darabszám tekintetében.
[ajanlo=90][igazitas=left/] A nehéz évkezdet után a Nokia a negyedik negyedévben behozta a lemaradást, és év végére 33 százalékon stabilizálta piaci részesedésé az első két negyedév 28,8 százaléka után. A készülékek széles választéka a nagy számban eladott belépő szintű készülékekkel együtt 2005-ben is segít majd megtartani a megszerzett pozíciót. Ugyanakkor vissza kell szereznie a vezetést a márkaépítés és a technológiai fejlesztések terén egyaránt.
A Motorola is a negyedik negyedév eredményeinek köszönheti visszatérését a második helyre. Az „újraélesztett” brand, főként a RAZR V3 kedvező fogadtatásának köszönhetően fellendítette a forgalmat. Mindezt pedig a fejlődő piacokon agresszív árstratégiával kombinálta a cég.
A Samsung 2004-ben szintén leginkább a márkaismertség növelésére koncentrált, különösen Kínában, valamint piacvezető szerepet ért el például a több megapixeles kamerával felszerelt készülékek szegmensében. A Gartner elemzői úgy vélik, a Motorola és a Nokia pozícióinak megingatásához azonban stratégiaváltásra lesz szüksége a cégnek, és termékportfólióját ki kell terjesztenie a tömegtermelt, olcsó telefonok szegmensére is.
A 2004-es év sikerei a Gartner előrejelzése szerint 2005-ben is folytatódnak majd, az eladott készülékek darabszáma várhatóan meghaladja a 730 millió darabot. Bár a piac eszerint tovább növekszik, a gyártók is egyre nagyobb nehézségekkel szembesülnek. A fejlett országokban ugyanis még kétséges, hogy a lecserélt készülékek tavaly tapasztalt rendkívüli mennyisége idén is fenntartható lesz-e. A fejlődő piacokon pedig a legnagyobb versenyt az 50 dollár alatti áron kapható készülékek terén fogjuk látni a Gartner elemzői szerint.
Menedzsment Fórum
Harminc százalékkal nőtt a mobilkészülékek forgalma világszerte
A negyedik negyedév rendkívül jó eredményeinek köszönhetően a gyártók globálisan több mint 674 millió darabot értékesítettek 2004-ben, amely harminc százalékkal több az előző évinél, áll a Gartner kutatóintézet legfrissebb jelentésében.