A BA egyébként külön tárgyal a sztrájkkal fenyegető és a tárgyalásokba munkaügyi közvetítő bevonását szorgalmazó két érdekképviselettel, emellett együttesen is egyeztet az összes szakszervezettel.
Lesz-e munkaügyi közvetítő?
A Repülőtéri Forgalmi Dolgozók Független Szakszervezete (RFDFSZ) és a Légiforgalmi Dolgozók Független Szakszervezete (LDFSZ) munkaügyi közvetítő bevonását sürgeti. Ezt elvben a munkáltató is támogatja, csakhogy ezt valamennyi szakszervezet részvételéhez és támogatásához köti. Az RFDFSZ és az LDFSZ szerint a BA hozzáállása ellentétes a Munka törvénykönyve előírásaival, ezért ez ellen kifogást emeltek a munkáltatónál. Továbbra is eredménytelen tárgyalások esetén akár több hétig tartó sztrájkot helyeztek kilátásba.
Az RFDFSZ a legutóbbi hírek szerint 9,5 százalékos bérfejlesztést szeretne kiharcolni a ferihegyi dolgozóknak 2007-re. Ezzel szemben a BA menedzsmentje 6,5 százalékos béremelést ajánl, amiből 0,7 százalékot elkülönítene a bérkülönbségek csökkentésére. "A BA ezzel a javaslatával elérte teljesítőképessége határát. Innen nincs tovább" - válaszolta korábban az mfor.hu kérdésére Szollár Domokos.
A szóvivő szerint további problémát jelent, hogy a szakszervezetek követeléseiket tekintve nem képviselnek egységes álláspontot, a repülőtér viszont egy minden dolgozóra vonatkozó megállapodásra törekszik.
A nézetkülönbségek miatt az érdekképviseleti szervek augusztus elején már tartottak egy sztrájkot a repülőtéren: akkor a több mint nyolcvan induló és érkező járat többsége jelentős késéssel közlekedett, egy járatot pedig törölni kellett.
MTI/
Menedzsment Fórum