2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A múlt heti tárgyalásmentes időszak után szerdán újra egyeztettek az idei béremelés mértékéről a szakszervezetek és a Budapest Airport (BA) képviselői. A cég menedzsmentje egy táblázatot adott át a bérfelzárkóztatási programról az érdekképviseleteknek, amelyre szeptember 19-ig várnak választ.

A tervek szerint a bérfelzárkóztatás háromszáz munkavállalót érintene, mondta el az MTI-nek Szollár Domokos, a BA szóvivője. Amennyiben a szakszervezetek a javaslatot elutasítják, úgy munkaügyi közvetítő bevonására lesz szükség a további egyeztetéseken. Ebbe azonban valamennyi érdekképviseleti szervnek bele kellene egyeznie, tette hozzá a szóvivő.

A BA egyébként külön tárgyal a sztrájkkal fenyegető és a tárgyalásokba munkaügyi közvetítő bevonását szorgalmazó két érdekképviselettel, emellett együttesen is egyeztet az összes szakszervezettel.

Lesz-e munkaügyi közvetítő?

A Repülőtéri Forgalmi Dolgozók Független Szakszervezete (RFDFSZ) és a Légiforgalmi Dolgozók Független Szakszervezete (LDFSZ) munkaügyi közvetítő bevonását sürgeti. Ezt elvben a munkáltató is támogatja, csakhogy ezt valamennyi szakszervezet részvételéhez és támogatásához köti. Az RFDFSZ és az LDFSZ szerint a BA hozzáállása ellentétes a Munka törvénykönyve előírásaival, ezért ez ellen kifogást emeltek a munkáltatónál. Továbbra is eredménytelen tárgyalások esetén akár több hétig tartó sztrájkot helyeztek kilátásba.

Az RFDFSZ a legutóbbi hírek szerint 9,5 százalékos bérfejlesztést szeretne kiharcolni a ferihegyi dolgozóknak 2007-re. Ezzel szemben a BA menedzsmentje 6,5 százalékos béremelést ajánl, amiből 0,7 százalékot elkülönítene a bérkülönbségek csökkentésére. "A BA ezzel a javaslatával elérte teljesítőképessége határát. Innen nincs tovább" - válaszolta korábban az mfor.hu kérdésére Szollár Domokos.

A szóvivő szerint további problémát jelent, hogy a szakszervezetek követeléseiket tekintve nem képviselnek egységes álláspontot, a repülőtér viszont egy minden dolgozóra vonatkozó megállapodásra törekszik.

A nézetkülönbségek miatt az érdekképviseleti szervek augusztus elején már tartottak egy sztrájkot a repülőtéren: akkor a több mint nyolcvan induló és érkező járat többsége jelentős késéssel közlekedett, egy járatot pedig törölni kellett.

MTI/

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!