A vásárlók felismerték alkupozíciójukat, s egyre többször próbálják lejjebb nyomni az árakat, a kereskedők szerint pedig a kuncsaftokat ma már csak a kirívóan alacsony árakkal lehet megszólítani. A kedvező árazás mellett a három évnél fiatalabb járművek keltik fel leginkább a vásárlók érdeklődését, a tíz évnél idősebb gépkocsikat pedig szinte lehetetlen eladni - tudtuk meg a Weltautónál. Horváth Zoltán márkaigazgató szerint a használt járművek értéke jövőre már emelkedésnek indulhat. A használt szegmensben a visszaesés kereskedésenként jócskán eltérő, 20 és 45 százalék között szór - mondta a Napinak Fojt Attila, a Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesületének (MGOE) elnöke.
Eltérő képet mutat a hiteles és a készpénzes vásárlások aránya a piacon: míg a Weltauto márkaigazgatója arról számolt be, hogy az elmúlt időszakban erőteljesen a készpénzes vásárlások felé billent a mérleg nyelve, visszájára fordítva a hitelkonstrukciók korábbi, mintegy 80 százalékos arányát, addig az MGOE elnöke szerint az év eleji hitelpiaci szigorításokat követő sokk mára enyhült, s az elmúlt időszakban 40-50 százalék közelébe nőtt a kölcsönből finanszírozott vásárlások aránya. Az év első hónapjaiban jellemző óvatosság és kivárás után júniusban beindultak az eladások, így Fojt várakozásai szerint a tavalyi 440 ezres összértékesítéstől mintegy 30 százalékkal maradhat el a használtautó-piac 2009-es teljesítménye. Az MGOE szerint az elmúlt hónapokban kedvező fejleményekre is volt példa: a kelet-magyarországi régióban több használtautó-kereskedő is szinten tudta tartani az eladásokat, írja a Napi Gazdaság.