2016. január 27. 10:04

Konzorciumban összesen 13,9 milliárd forint értékben nyert el közbeszerzést az új Közgépként elhíresülő Duna Aszfalt.

Összesen 6 részben írt ki közbeszerzést a Magyar Közút burkolatépítéssel járó forgalombiztonsági fejlesztési feladatok (tervezési és) kivitelezési munkálatainak elvégzésére. Az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent kiírás szerint 570,3 km hosszan kell a munkálatokat elvégezni, az erre szánt összeg pedig 51,96 milliárd forint. Az uniós forrásból megvalósuló projektekből kettőt konzorciumban az új Közgépként elhíresülő és egyre jobban terjeszkedő Duna Aszfalt vitt el összesen 13,9 milliárd forint értékben.

Egyrészt a dél-alföldi régióban 71,6 km hosszan végzi majd el a munkálatokat a Hódúttal közösen, amiért 7,18 milliárd forintot kapnak, másrészt pedig a nyugat-dunántúli régióban 6,7 milliárdért a Switelskyvel együtt fognak dolgozni az összesen 52,9 km-es útszakaszon.

Az utóbbi rész érdekessége, hogy

a kiírásban szereplő 6,2 milliárd forintnál 8 százalékkal magasabb áron fogják elvégezni a munkát, vagyis 300 millióval többért.

Ami a több, tenderben kiírt munkákat illeti, 

  • az észak-magyarországi régió munkáit a Colas Út Zrt.- HE-DO Kft.-Hedút '91 Kft. hármasa nyerte meg 8,27 milliárdért,
  • az észak-alföldi régióban a Hódút Kft. és KE-VÍZ 21 Zrt. dolgozik 9,23 milliárdért,
  • a közép-dunántúli és közép-magyarországi régióban 10,6 milliárdért az EuroAszfalt KFt. és Colas Út Zrt. dolgozik,
  • a dél-dunántúli régió munkáit pedig a Soltút–Strabag Dél-Dunántúl Konzorcium (Soltút Kft.; Strabag Általános Építő Kft.) végzi el 9,9 milliárdért.

A Duna Aszfalt dolgozik a legdrágábban

Noha összegben a két legalacsonyabb árú tenderen győzdelemeskedett a Duna Aszfalt, egységárat nézve ők végzik el a legdrágábban a munkákat.

Ahogy fentebb írtuk, egy összesen 51,96 milliárd forintos tenderről van szó, melynek keretén belül kilométerenként 91,1 millió forintért hajtják végre a nyertesek a szükséges közlekedésbiztonságot javító munkálatokat. A hat részszakaszra számolt egységárak alapján

a Duna Aszfalt akár 30-40 százalékkal is drágábban dolgozik.

A dél-alföldi régióban ugyanis kilométerenként 100,3 millió forintért újítják meg az utakat, míg a nyugat-dunántúli régióban még ennél is jóval drágábban, 127,3 millióért dolgoznak majd egy egykilométeres szakaszon.

A Duna Aszfalt kirívióan magas árszabását jól tükrözi, hogy mögöttük a második legnagyobb egységár az észak-alföldi régióban alakult ki. A Hódút és KE-VÍZ 21 átlagosan kilométerenként 95,2 millióért végzi el a munkákat.

mfor.hu