Magyarország a bevásárlóközpontokat tekintve az első helyen áll Kelet-Európában - állapította meg hétfőn közzétett elemzésében az osztrák RegioPlan Consulting.
Budapest térségében az egy lakosra jutó elárusító tér egy négyzetméter, s ez már megközelíti a nyugat-európai mértéket. Most indul a második hullám, a kisebb vidéki városokban - Győr, Debrecen, Székesfehérvár - épülnek majd plázák.
A további bővülés már sokkal szakmaibb lesz: a bevásárlóközpontok az élelmiszerkereskedelemben és a drogéria ágazatban már elfoglalták a vezető pozíciókat, a divatszakmában azonban még jelentős bővülés várható. Ugyanez érvényes az óra-ékszer, az autóalkatrész és a virágkereskedelemre is.
A RegioPlan szakértői azt jósolják, hogy a Magyarországon már megtelepedett vállalatok közül sokan további terjeszkedésbe fognak, mivel nagy a különbség a szegényebb vidéki lakosság és a már-már a nyugati színvonalat elérő városi elit vásárlóereje között.
(MTI)
Hazánk a térség pláza-nagyhatalma
Magyarország a bevásárlóközpontokat tekintve az első helyen áll Kelet-Európában - állapította meg hétfőn közzétett elemzésében, az osztrák RegioPlan Consulting.