Magyarország, amilyen hamar csak lehet, be akarja vezetni az autópálya-használati díj behajtásának elektronikus rendszerét a kamionok számára, s fontolgatja a január elsején üzembe állított német rendszer átvételét - közölte Kóka János gazdasági miniszter a Financial Times Deutschland című lappal.
"Jelenleg vizsgáljuk, melyik rendszer a legjobb számunkra. A német és az osztrák modell jön számításba" - idézi a miniszter nyilatkozatát az MTI.
Mint arról a Menedzsment Fórum korábban beszámolt, Németországban a teherautóknak átlagosan 12,4 eurócentet kell fizetniük kilométerenként. A díjtól a német költségvetés évente 2,4 milliárd euró többletbevételt remél.
Az autópálya-használati díjat eredetileg 2003 augusztusában kívánták bevezetni, de a műholdas ellenőrzési rendszert műszaki problémák miatt nem tudták időben üzembe helyezni. A késlekedés miatt a német állam 4,6 milliárd euró kártérítést kér az üzemeltetőktől: a Toll Collect konzorciumtól, amelynek tagja a Deutsche Telekom, a DaimlerChrysler és a francia Cofiroute.
Korábban már Svédország is jelezte, hogy - a tapasztalatok függvényében - mérlegelni fogja a műholdas rendszer átvételét. A Toll Collect múlt évben úgy nyilatkozott: éppen attól remélik a befektetés nyereségesre fordulását, hogy a már bevált rendszer jogát más országoknak is eladják.
Menedzsment Fórum
Hazánk átvenné a Toll Collect rendszerét
Magyarország, amilyen hamar csak lehet, be akarja vezetni az autópálya-használati díj behajtásának elektronikus rendszerét a kamionok számára, s fontolgatja a január elsején üzembe állított német rendszer átvételét.