Vagyonkezelő céget hozott létre hazánkban Európa legnagyobb diszkontlánca, az Aldi. A társaság már hónapokkal ezelőtt megvásárolt egy 150 ezer négyzetméteres telket Biatorbágy közelében, ahol állítólag magyarországi logisztikai központjukat fogják megépíteni. A biatorbágyi önkormányzatnál azonban nem tudnak ilyen elképzelésről: a német cég eddig nem kért építési engedélyt a térségben.
Az Aldi aktív terjeszkedéspolitikát folytat hazáján kívül, s ezzel csökkenő németországi árbevételét szeretné kompenzálni. A diszkontlánc decemberben nyitja meg első üzleteit Szlovénia tíz nagyvárosában, s pár éven belül 1500 fölé szeretnék növelni boltjaik számát Nagy-Britanniában is.
Egy Aldi méretű lánc piacra lépése rosszabb helyzetbe hozhatja a kisebb hazai üzleteket, illetve az olyan szupermarketeket, mint a Spar vagy a beszerzési társulásként működő láncokat, mint a CBA vagy a Coop. Az új kereskedelmi törvény is a diszkontláncok terjedését ösztönzi.
Hazánkban jelenleg négy diszkontlánc működik: a Penny Market, a Profi, a Plus és a Lidl. Közülük 2004-ben a Rewe csoporthoz tartozó Penny Market érte el a legnagyobb árbevételt: az ACNielsen piackutató vállalat becslései szerint tavaly közel 130 milliárd forintos forgalmat bonyolítottak le a Penny üzletekben. A társaság - amely 1994-ben lépett a magyar piacra - az idén hat boltot nyitott, így ma már országszerte 148 üzletet működtetnek.
A Tengelmann csoporthoz tartozó Plus 1992 augusztusában avatta fel első egységét hazánkban. Tavaly közel harminc üzletet nyitottak országszerte, s így boltjaik száma 2004 végére elérte a 157-et. A lánc terjeszkedése azonban az idén lelassult, az év első kilenc hónapjában mindössze három áruházat adtak át Hajdúböszörményben, Monoron, illetve Füzesabonyban. A Plus-üzletek forgalma tavaly elérte a 91 milliárd forintot, ez közel 14 százalékkal volt több, mint egy esztendővel korábban.
A Profi december közepén nyitja meg 73. magyarországi üzletét, ezúttal Sárospatakon. A társaságnak - amely tavaly mintegy 38 milliárd forintos árbevételt ért el - az idén ez lesz a hatodik felavatandó boltja hazánkban. Mindeközben gyorsan terjeszkedik a tavaly novemberben piacra lépő Lidl is. A Schwarz csoporthoz tartozó német diszkontlánc ma már 27 egységet működtet Magyarországon, számolt be a Világgazdaság.
Kapcsolódó anyagok:
A jövő Lidl-ajánlata: kolbász mellé vegyen mobilt!
Lidl, Aldi: dől a pénz a diszkontokba
Kasszasiker lett a fapados jegyüzlet az Aldinál
A Lidl legnagyobb vetélytársa is megérkezett Magyarországra