3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Magyarországon is megkezdheti működését a világszerte mintegy ötezer üzletet működtető német Aldi diszkontlánc. A hazai piacon tavaly debütáló Lidl legnagyobb németországi versenytársának megjelenése tovább fokozhatja az árversenyt a kiskereskedelemben, írja a Világgazdaság.

Vagyonkezelő céget hozott létre hazánkban Európa legnagyobb diszkontlánca, az Aldi. A társaság már hónapokkal ezelőtt megvásárolt egy 150 ezer négyzetméteres telket Biatorbágy közelében, ahol állítólag magyarországi logisztikai központjukat fogják megépíteni. A biatorbágyi önkormányzatnál azonban nem tudnak ilyen elképzelésről: a német cég eddig nem kért építési engedélyt a térségben.

Az Aldi aktív terjeszkedéspolitikát folytat hazáján kívül, s ezzel csökkenő németországi árbevételét szeretné kompenzálni. A diszkontlánc decemberben nyitja meg első üzleteit Szlovénia tíz nagyvárosában, s pár éven belül 1500 fölé szeretnék növelni boltjaik számát Nagy-Britanniában is.

Egy Aldi méretű lánc piacra lépése rosszabb helyzetbe hozhatja a kisebb hazai üzleteket, illetve az olyan szupermarketeket, mint a Spar vagy a beszerzési társulásként működő láncokat, mint a CBA vagy a Coop. Az új kereskedelmi törvény is a diszkontláncok terjedését ösztönzi.

Hazánkban jelenleg négy diszkontlánc működik: a Penny Market, a Profi, a Plus és a Lidl. Közülük 2004-ben a Rewe csoporthoz tartozó Penny Market érte el a legnagyobb árbevételt: az ACNielsen piackutató vállalat becslései szerint tavaly közel 130 milliárd forintos forgalmat bonyolítottak le a Penny üzletekben. A társaság - amely 1994-ben lépett a magyar piacra - az idén hat boltot nyitott, így ma már országszerte 148 üzletet működtetnek.

A Tengelmann csoporthoz tartozó Plus 1992 augusztusában avatta fel első egységét hazánkban. Tavaly közel harminc üzletet nyitottak országszerte, s így boltjaik száma 2004 végére elérte a 157-et. A lánc terjeszkedése azonban az idén lelassult, az év első kilenc hónapjában mindössze három áruházat adtak át Hajdúböszörményben, Monoron, illetve Füzesabonyban. A Plus-üzletek forgalma tavaly elérte a 91 milliárd forintot, ez közel 14 százalékkal volt több, mint egy esztendővel korábban.

A Profi december közepén nyitja meg 73. magyarországi üzletét, ezúttal Sárospatakon. A társaságnak - amely tavaly mintegy 38 milliárd forintos árbevételt ért el - az idén ez lesz a hatodik felavatandó boltja hazánkban. Mindeközben gyorsan terjeszkedik a tavaly novemberben piacra lépő Lidl is. A Schwarz csoporthoz tartozó német diszkontlánc ma már 27 egységet működtet Magyarországon, számolt be a Világgazdaság.

Kapcsolódó anyagok:
A jövő Lidl-ajánlata: kolbász mellé vegyen mobilt!
Lidl, Aldi: dől a pénz a diszkontokba
Kasszasiker lett a fapados jegyüzlet az Aldinál
A Lidl legnagyobb vetélytársa is megérkezett Magyarországra

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!