2p

Mindezt a környezetvédelem érdekében tennék meg, szól az indoklás.

Az áruházláncok házhoz szállítási szolgáltatását is megadóztatná a kormány, írja a Magyar Idők hétfői cikkére hivatkozva az Index. Az újabb teherre a hivatalos indoklás szerint azért lenne szükség, mert "a házhoz rendelhető napi bevásárlások számának jelentős növekedése a közúti járműforgalmat is erősen megterheli, így a környezetet károsítja".

A hozzájárulásként fizetendő díj a hírek szerint a napi fogyasztási cikkeket árusító cégek éves árbevételének meghatározott százaléka lenne.

A Magyar Idők megkérdezte a tervezetről a Levegő Munkacsoport nevű civil szervezetet, amely indokoltnak nevezte a kezdeményezést, és szót ejtettek egy további problémáról is, mely szerint a rendezési tervekben az áruházak építési engedélyeztetésekkor előírják ugyan a kötelező fásítást a parkolóépítések során, de a láncok ezeket az előírásokat sokszor nem tartják be.

A kiszállítás megadóztatása elsősorban megint csak a külföldi tulajdonú diszkontláncoknak lenne rossz, mert a hazaiak, élükön a CBA-val ebben a szolgáltatásban el vannak maradva.

A környezetterhelési hozzájárulás egy sor új, kivetni tervezett adó mellé sorol be. Ezekről a Lázár János-Varga Mihály kettős nyújtott be előterjesztést a parlamentnek. Az új terhek között 20 milliárdos parkolási adó is lenne, illetve az áruházláncok reklámtevékenységét is beszabályoznák, ami ellen a reklámszövetség azonnal hevesen tiltakozott.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!