A Magyar Reklámszövetség elutasítja és diszkriminatívnak tartja a napi fogyasztási cikkeket árusító üzletek reklámtevékenységének szabályozását – írja a szövetség csütörtöki közleményében.
Az MRSZ a Lázár János vezette Miniszterelnökség és a Varga Mihály vezette Nemzetgazdasági Minisztérium közös előterjesztésére reagált, mely az Index információi szerint úgy módosítaná a reklámtörvényt, hogy a napi fogyasztási cikkeket értékesítő üzletek a bevételüknek maximum 0,5 százalékát költhetnék reklámra. Ezzel a külföldi tulajdonú áruházláncok járnának rosszul.
A benyújtók indoklása szerint így "a fogyasztók tudatosabban választhatnak a termékek közül, illetve a kisebb üzletek versenyhátránya is csökkenhet", az MRSZ viszont most azt írja, ez a szabályozási tervezet durva és indokolatlan beavatkozás a normál piaci folyamatokba, ezért elutasítják.
Szerintük a napi fogyasztási cikkeket árusító kereskedelmi egységek ilyen mértékű szabályozása diszkriminatív, továbbá egyáltalán nem segíti elő a kisebb üzletek versenyhátrányának csökkentését, épp ellenkezőleg: azokat akadályozza leginkább.
Az MRSZ véleménye szerint a reklám multiplikátor szerepéből adódóan a reklámszabadság serkenti a gazdaságot, így annak korlátozása nemzetgazdasági szinten is károkat okozhat. A 2016-os reklámhatás-tanulmányuk kimutatta: Minden reklámra költött 1 forint 6 forinttal járul hozzá a gazdaság teljesítményéhez és a reklám nemzetgazdasági szinten továbbra is a legjobb befektetések egyike.
A tanulmányról bővebben itt lehet olvasni.
mfor.hu