A portálon hétfőn közölt interjúban Hernádi Zsolt kifejtette, látni kell, hogy a Mol kinőtte Magyarországot, a régióban kell tovább fejlődnie. Az új 15 éves stratégia szerint a következő időszakban 4,5 milliárd dollárt fektetnek a vegyiparba, Magyarországon évente több mint 100 milliárd forint beruházást terveznek a meglévő kapacitásaik bővítésére.
Hernádi Zsolt arra hívta fel a figyelmet, hogy visszafordíthatatlan folyamatok indultak el az energiaszektorban, bár a következő 15 évben a hagyományos üzemanyagok még domináns pozícióban maradnak.
Ilyen lehet a budapesti olimpia
Az olajszakmában megváltozott a szabályozói környezet, mivel a szén-dioxid kibocsátást és így a fosszilis üzemanyag használatát a döntéshozók kordában akarják tartani. Reális esély, hogy 2030-ra szabályozói úton számos országban vissza fogják szorítani a hagyományos hajtású autókat.
Az interjúban Hernádi Zsolt kitért arra, hogy nekik vannak a legjobb finomítóik a térségben, amelyeket igazítani kell a megváltozott helyzethez. A Mol vezetője úgy látja, hogy hosszú távon várhatóan csökkeni fog a szénhidrogén alapú üzemanyagok iránt a kereslet, ezért idővel kevesebb motorikus üzemanyagot termelnek, de emiatt nem lesz kisebb a kapacitás. A finomítói termékskálán 70-ről 50 százalékra csökken az üzemanyagok aránya 2030-ra.
Az INA egyelőre a múlt és a jelen, a Mol a legjobb tudása szerint próbálja pozitív tartományban tartani az INA mérlegét, de hosszabb távú fejlesztési kérdésekben szükség lenne az együttműködő partnerre, a horvát kormányra is - fogalmazott Hernádi Zsolt az interjúban.
MTI