2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A MÁV Zrt. hét pályázót kér fel ajánlattételre a 30 darab Flirt típusú villamos motorvonat beszerzésének finanszírozására kiírt közbeszerzési eljárásban. Eredményhirdetés február végére várható.

[ajanlo=1428][igazitas=right/]A MÁV pénteken úgy döntött, hogy hét banknak, illetve konzorciumnak biztosít lehetőséget az ajánlattételre. A zürichi UBS AG pályázata a hiánypótlás után is tartalmazott formai és tartalmi hiányosságokat, ezért az értékelő bizottsága érvénytelennek minősítette.

Az ajánlatokat 2006. január 30-ig kell megtenni, ezt követően kezdődnek meg a hitelszerződésről szóló tárgyalások. A MÁV - a legkedvezőbb ajánlat elérése érdekében - valamennyi felkért jelentkezővel tárgyalni kíván a finanszírozási feltételekről. A hitelszerződés aláírására 2006. február végén kerülhet sor.

Mint ismert, a kétfordulós közbeszerzési eljárás első, részvételi szakaszában - december 12-ig - 14 bank jelezte részvételi szándékát, nyolc pályázat keretében. A MÁV január 4-ig biztosított lehetőséget a hiánypótlásra. Az értékelő bizottság a pályázók által benyújtott dokumentumok alapján megvizsgálta, hogy megfelelnek-e a közbeszerzési törvényben foglalt, valamint az általa kért pénzügyi, gazdasági és műszaki feltételeknek.

[ajanlo=1373][igazitas=left/]A MÁV ZRt. mintegy fél éves huzavona után, augusztus 15-én kötött - feltételesen - szerződést a svájci Stadler Bussnag AG-vel 30+30 elővárosi motorvonat leszállítására. A paktum azonban csak akkor léphet életbe, ha aláírták a finanszírozásról szóló szerződést.

Dunai Zoltán, a Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója korábban az mfor.hu-nak elmondta: a svájci cégnek a szerződés életbe lépésétől számítva egy év áll rendelkezésére az első, kettő év pedig az utolsó, harmincadik szerelvény leszállítására. Az első Flirtök tehát 2007 februárjában állhatnak majd forgalomba a Budapest-Tatabánya, Budapest-Székesfehérvár és Budapest-Pusztaszabolcs vonalakon, ezt követően pedig havonta 2-3 vonatot adnak majd át a MÁV-nak.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!