Az eladások 19 százalékkal bővültek májusban az egy évvel korábbi, igaz a válság miatt meglehetősen alacsony szinthez képest. Elsősorban a hazai gyártmányú gépkocsik mentek jól: a legnagyobb gyártó, a General Motors 17 százalékkal, a Ford 22 százalékkal, az időközben a Fiat érdekeltségi körébe került Chrysler 33 százalék körüli mértékben növelte eladásait. A korábban mindig jó helyezést elért Toyotának azonban be kellett érnie egy mindössze 7 százalékos bővüléssel, miután a temérdek visszahívási akció megtépázta a japán autógyár hírnevét.
Mindamellett elemzők rámutattak: nincs ok az elbizakodottságra, mivel a potenciális vásárlók körében már érezhető egyfajta bizonytalanság a pénzpiacok ingatag helyzete és nem utolsó sorban az európai adósságválság miatt.
Az autógyárak ennek ellenére optimisták, és remélik, hogy az idén 11,4 millió darabra tudják feltornászni az eladásokat a tavalyi 10,4 millióról.
MTI/Menedzsment Fórum