2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megszüntette a Magyar RTL Televízió Zrt. (M-RTL) magatartását vizsgáló eljárását.

A GVH 2014 végén piaci jelzés és nyilvános információk alapján észlelte, hogy az országos televíziós reklámpiac meghatározó szereplőjének számító M-RTL 2015-től csomagban, ún. közös csatorna-átlagáron (SAP+) értékesíti a hirdetőknek az RTL Klub és az RTL3 (Cool, Film+, RTL II) csatornákat. Mindemellett részesedésvállalások elfogadásához köti a kedvezőbb hirdetői pozíciót, ami alkalmas lehet arra, hogy erőfölényes helyzetével visszaélve torzítsa a versenyt az országos televíziós reklámpiacon, áll a GVH közleményében.

Ők a legjobban kereső celebek

Részben hasonló aggályok fogalmazódtak meg korábban, a Magyar RTL Televízió Zrt. és az IKO Televisions Kft. összefonódása tárgyában lefolytatott vizsgálat során. Akkor az érintett csatornák reklámidejének elkülönült értékesítésére vonatkozó kötelezettségvállalás mellett engedélyezte az M-RTL irányításszerzését az IKO Televisions Kft. felett.

A GVH döntése szerint a vállalás kétéves, 2013 végéig tartó időtartama kellő időt biztosít a piaci szereplőknek arra, hogy megfelelően felkészüljenek az M-RTL-csoport portfolió-bővüléséből eredő változásokra, például egyes csatornák értékesítési együttműködése által.

A kétéves időtáv a GVH álláspontja szerint arra is lehetőséget teremt, hogy egyes csatornák hirdetési szempontból megerősödjenek, még hatásosabb versenykényszert eredményezve ez által a fenti összefonódással létrejövő vállalkozáscsoportnak. A 2014-es üzleti év lezárását követően és a folyamatban lévő szerződéses tárgyalások várható lezárása után a GVH által is nyomon követhetővé válhattak az RTL magatartásának lehetséges hatásai.

A GVH 2015. június 15-én indította meg az eljárást gazdasági erőfölénnyel való visszaélés tilalmának feltételezett megsértése miatt.  dőközben átrendeződött a piac elsősorban az atmedia Kft. (ez a vállalakozás értékesíti a TV2 és a közmédia reklámidejét is – szerk.) csatorna portfóliójának 2016-ra megvalósult jelentős bővülése miatt. Ilyen körülmények között a feltételezett erőfölényes helyzet nem volt megállapítható, ezért a GVH megszüntette.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!