Annak ellenére, hogy a vásárlók mintegy 77 százaléka szeretne bővebb tájékoztatást kapni az áruházak különleges akcióiról, mindössze 8 százalékukhoz érkezik az, amit kért. Valamivel jobb a helyzet, ha termékkatalógusra vagy egy adott árucikkhez tartozó bővebb eligazításra van szükségünk, ebben az esetben a 69 százaléknyi érdeklődő közül már 19 százalékhoz érkezett a hőn áhított adat. A meglepő eredmények a Harris Interactive legutóbbi amerikai felméréséből derültek ki.
Óriási a szakadék abban, mit vár a fogyasztó és mit erőltetnek rá a vállalatok, összegezte az eredményt a kutatás egyik szakértője. Jó hír, hogy a tátongónak vélt szakadék néhány területen a korábbi adatokhoz képest szűkülni látszik.
Leginkább a szolgáltatáshoz szorosan kapcsolódó területeken (szállítás, vásárlás visszaigazolása, egyenleg kimutatás stb.) érkezik az, amire a fogyasztó valóban kíváncsi. Ezért a szakértők szerint ezekbe a levelekbe kellene más, a vásárló számára érdekes információkat is belecsempészni. Így kevesebb elégedetlenkedővel szembesülnének a cégek, miközben az ajánlat mintegy extra szolgáltatásként jelenne meg a levelesládában.
Menedzsment Fórum