2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Drámai változások előtt áll a nemzetközi légi utasforgalmi ágazat: a robbanásszerű növekedés után megindul a kiválasztódás a diszkont társaságok körében, és ezt közülük csak kevesen élik majd túl. Ennek ellenére összességében piaci részesedésük duplázódni fog, állítják elemzők.

Drámai változások előtt áll a nemzetközi légi utasforgalmi ágazat: a robbanásszerű növekedés után megindul a kiválasztódás a diszkont társaságok körében, és ezt közülük csak kevesen élik majd túl. Ennek ellenére összességében piaci részesedésük duplázódni fog, állítják iparági elemzők.

A jelenleg mintegy hat tucat európai diszkont légitársaságból maximum tíz kerül ki élve a fennmaradásért vívott küzdelemből. Igaz, a folyamat akár öt évig is eltarthat. Néhány nagy amerikai légitársaság pedig el is tűnik majd a piacról, mondta el David Gillen kanadai kutató szerdán Hamburgban egy több mint 250 szakember részvételével zajló szakmai konferencián.

Az egyes társaságok számára borús jövőkép ellenére a piac változatlanul tovább növekszik. 2004-ben az európai diszkont társaságok 80 millió utast szállítottak az előző évi 47 millió után, 2010-ig pedig piaci részesedésük a jelenlegi 20 százalékról 40 százalékra nő majd, miközben a légi utasforgalom összességében csupán évi öt százalékos növekedésre számíthat. A legígéretesebb piac Ázsia, ahol akár évi 15 százalékos ütemet is elérhet a bővülés, számol be az MTI.

A kanadai szakemberhez hasonlóan több más iparági elemző, illetve légitársaság vezető is úgy véli, hogy a diszkont-légitársaságok száma drasztikusan le fog csökkenni a jövőben. Ray Webster, az easyJet vezérének tavalyi nyilatkozata szerint "az új diszkont légitársaságoknak alig van esélyük arra, hogy gyorsan nyereségessé váljanak. Sokuknak el fog fogyni a pénze, így kénytelenek lesznek beszüntetni tevékenységüket."

Webster hasonló nagyságrendű szelekciót jelzett előre, mint Gillen: az Európában működő diszkont légitársaságokból - a piacvezetőknek számító Ryanairen és Easyjeten kívül - mindössze fél tucat fog talpon maradni, s azok is csupán kis szerepet játszanak majd a piacon. Legelőször azok a cégek fogják bedobni a törölközőt, amelyek mögött anyavállalatként nem áll semmilyen nagy légitársaság sem, mondta az easyJet vezére.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!