A közelmúltban Cap Gemini Ernst & Young által készített felmérés szerint a vásárlók csupán 17 százalékát befolyásolják a televíziós reklámok. Ennél jóval hatékonyabbak az interneten futó reklámok, amelyek 26 százalékban határozzák meg az autóvásárlásokat. A pálmát az emberek egymás közötti információk, a szájreklám 71 százalékos hatásfokú.
A televíziós hirdetések gyenge mutatóit erősítette meg szerdai nyilatkozatában a GM első embere. Robert A. Lutz egy konferencián azt mondta, hogy a tv reklámok százból 18 vásárlót befolyásolnak. Nem volt ugyanakkor elragadtatva a magazinok hatékonyságától sem a vezető. A jelenlevők között komoly felhördülést váltott ki, amikor kidobott pénzként minősítette a sajtóhirdetéseket.
Hogyan érdemes kocsit reklámozni
A közelmúltban látott napvilágot a Cap Gemini felmérése, amely a televíziós autóreklámok alacsony hatásfokáról tanúskodott. A General Motors elnöke Robert A. Lutz szerint ugyanakkor a sajtóhirdetések sem elég hatékonyak.