Összesen 290 millió forintba kerülő felújítási munkálatok kezdődnek, amelyeket a megszokott utasorgalom mellett nem lehetne elvégezni, vagy legalábbis sok-sok hónapba kerülne a befejezésük. A héten tartott sajtótájékoztatón a
MÁV Zrt. műszaki lebonyolítási vezetője elmondta:- a pályát érintő munkák összesen 136 millió forintba,
- a biztosítóberendezésekkel kapcsolatos munkák 102 millió forintba,
- az erősáramú berendezések költsége 34,3 millió forint,
- a távközlő berendezéseket és az ingatlanokat érintő költségek pedig 16,5 millió forintot tesznek ki, és
- több mint 100 szakember vesz majd részt a munkálatokban.
A munkálatok az üzembiztonságot szolgáló felújításra koncentrálnak, nem terjednek ki a hosszabb tervezési-engedélyezési és pályáztatási folyamatot igénylő felújítási munkákra.
Bojtor Tibor, a MÁV Zrt., ingatlan fenntartás és fejlesztés vezetője arról számolt be, hogy a legfontosabb ingatlanüzemeltetést érintő feladat a vágánycsarnok végfali üvegfelületének takarítása, az üvegpótlások elvégzése, kijavítják az ereszcsatornákat, a pénztárcsarnok üvegeit és a csatornarendszert, ahogy a botlásveszélyes burkolatokat is, az egész épület körüli homlokzatot graffiti-mentesítik.
Kormányos László, a MÁV marketing és fejlesztési vezetője arról számolt be, hogy az utasforgalmat érintő változások tervezésébe Budapesti Közlekedési Központot (BKK) is bevonták, az érintett vasútvonalak száma jelentős. Hozzátette: a Nyugati pályaudvarig szóló menetjegyek, bérletek felhasználhatóak a kijelölt BKK járatokon és viszonylatokon.
Mi változik?
- A Budapest–Debrecen–Nyíregyháza és a Budapest–Miskolc–Nyíregyháza vonalon közlekedő „kör” InterCity (IC) vonatok, valamint a záhonyi IC vonatok Budapest-Nyugati pályaudvar helyett Zugló megállóhelyig közlekednek, és onnan is indulnak. A Budapest-Nyugati–Záhony vonalon közlekedő gyorsvonatok Kőbánya-Kispestről indulnak, és oda érkeznek.
- A Budapest-Nyugati–Vác–Szob és a Budapest-Nyugati–Cegléd–Szolnok vonalon közlekedő vonatok menetrendjét összevonják: a zónázó vonatok Szob–Vác–Rákospalota-Újpest–Zugló–Cegléd, a helyi vonatok Vác–Rákosrendező–Zugló–Monor útvonalon közlekednek. Lesznek azonban olyan vonatok, amelyek a Dunakanyar felől csak Rákospalota-Újpestig, Cegléd felől pedig Zugló megállóhelyig közlekednek. A Budapest-Nyugati–Veresegyház–Vác vasútvonalon közlekedő vonatok fővárosi végállomása ideiglenesen Rákospalota-Újpesten lesz.
- A szegedi IC vonatok a Nyugati helyett Kelenföld állomásra érkeznek, és onnan indulnak Kőbánya-Kispest érintésével. A Kőbánya-Kispest–Székesfehérvár viszonylatú G43-as személyvonatok csak Kelenföld és Gárdony között közlekednek. A Kőbánya-Kispest–Tárnok közötti S36-as személyvonatok Kelenföld–Tárnok között járnak.
- A Budapest-Nyugati–Lajosmizse vonalon – pályafelújítás miatt – a vonatok helyett vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat Kőbánya-Kispest és Ócsa között június 22-től augusztus 19-ig.
mfor.hu