3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Hétfőtől július 5-éig két hétre bezár a naponta 60-70 ezer utast fogadó fővárosi Nyugati pályaudvar.

Összesen 290 millió forintba kerülő felújítási munkálatok kezdődnek, amelyeket a megszokott utasorgalom mellett nem lehetne elvégezni, vagy legalábbis sok-sok hónapba kerülne a befejezésük. A héten tartott sajtótájékoztatón a

MÁV Zrt. műszaki lebonyolítási vezetője elmondta:
  • a pályát érintő munkák összesen 136 millió forintba,
  • a biztosítóberendezésekkel kapcsolatos munkák 102 millió forintba,
  • az erősáramú berendezések költsége 34,3 millió forint,
  • a távközlő berendezéseket és az ingatlanokat érintő költségek pedig 16,5 millió forintot tesznek ki, és
  • több mint 100 szakember vesz majd részt a munkálatokban. 

A munkálatok az üzembiztonságot szolgáló felújításra koncentrálnak, nem terjednek ki a hosszabb tervezési-engedélyezési és pályáztatási folyamatot igénylő felújítási munkákra.

Bojtor Tibor, a MÁV Zrt., ingatlan fenntartás és fejlesztés vezetője arról számolt be, hogy a legfontosabb ingatlanüzemeltetést érintő feladat a vágánycsarnok végfali üvegfelületének takarítása, az üvegpótlások elvégzése, kijavítják az ereszcsatornákat, a pénztárcsarnok üvegeit és a csatornarendszert, ahogy a botlásveszélyes burkolatokat is, az egész épület körüli homlokzatot graffiti-mentesítik.

Kormányos László, a MÁV marketing és fejlesztési vezetője arról számolt be, hogy az utasforgalmat érintő változások tervezésébe Budapesti Közlekedési Központot (BKK) is bevonták, az érintett vasútvonalak száma jelentős. Hozzátette: a Nyugati pályaudvarig szóló menetjegyek, bérletek felhasználhatóak a kijelölt BKK járatokon és viszonylatokon.

Mi változik?

  • A Budapest–Debrecen–Nyíregyháza és a Budapest–Miskolc–Nyíregyháza vonalon közlekedő „kör” InterCity (IC) vonatok, valamint a záhonyi IC vonatok Budapest-Nyugati pályaudvar helyett Zugló megállóhelyig közlekednek, és onnan is indulnak. A Budapest-Nyugati–Záhony vonalon közlekedő gyorsvonatok Kőbánya-Kispestről indulnak, és oda érkeznek.
  • A Budapest-Nyugati–Vác–Szob és a Budapest-Nyugati–Cegléd–Szolnok vonalon közlekedő vonatok menetrendjét összevonják: a zónázó vonatok Szob–Vác–Rákospalota-Újpest–Zugló–Cegléd, a helyi vonatok Vác–Rákosrendező–Zugló–Monor útvonalon közlekednek. Lesznek azonban olyan vonatok, amelyek a Dunakanyar felől csak Rákospalota-Újpestig, Cegléd felől pedig Zugló megállóhelyig közlekednek. A Budapest-Nyugati–Veresegyház–Vác vasútvonalon közlekedő vonatok fővárosi végállomása ideiglenesen Rákospalota-Újpesten lesz.
  • A szegedi IC vonatok a Nyugati helyett Kelenföld állomásra érkeznek, és onnan indulnak Kőbánya-Kispest érintésével. A Kőbánya-Kispest–Székesfehérvár viszonylatú G43-as személyvonatok csak Kelenföld és Gárdony között közlekednek. A Kőbánya-Kispest–Tárnok közötti S36-as személyvonatok Kelenföld–Tárnok között járnak.
  • A Budapest-Nyugati–Lajosmizse vonalon – pályafelújítás miatt – a vonatok helyett vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat Kőbánya-Kispest és Ócsa között június 22-től augusztus 19-ig.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!