3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Hétfőtől július 5-éig két hétre bezár a naponta 60-70 ezer utast fogadó fővárosi Nyugati pályaudvar.

Összesen 290 millió forintba kerülő felújítási munkálatok kezdődnek, amelyeket a megszokott utasorgalom mellett nem lehetne elvégezni, vagy legalábbis sok-sok hónapba kerülne a befejezésük. A héten tartott sajtótájékoztatón a

MÁV Zrt. műszaki lebonyolítási vezetője elmondta:
  • a pályát érintő munkák összesen 136 millió forintba,
  • a biztosítóberendezésekkel kapcsolatos munkák 102 millió forintba,
  • az erősáramú berendezések költsége 34,3 millió forint,
  • a távközlő berendezéseket és az ingatlanokat érintő költségek pedig 16,5 millió forintot tesznek ki, és
  • több mint 100 szakember vesz majd részt a munkálatokban. 

A munkálatok az üzembiztonságot szolgáló felújításra koncentrálnak, nem terjednek ki a hosszabb tervezési-engedélyezési és pályáztatási folyamatot igénylő felújítási munkákra.

Bojtor Tibor, a MÁV Zrt., ingatlan fenntartás és fejlesztés vezetője arról számolt be, hogy a legfontosabb ingatlanüzemeltetést érintő feladat a vágánycsarnok végfali üvegfelületének takarítása, az üvegpótlások elvégzése, kijavítják az ereszcsatornákat, a pénztárcsarnok üvegeit és a csatornarendszert, ahogy a botlásveszélyes burkolatokat is, az egész épület körüli homlokzatot graffiti-mentesítik.

Kormányos László, a MÁV marketing és fejlesztési vezetője arról számolt be, hogy az utasforgalmat érintő változások tervezésébe Budapesti Közlekedési Központot (BKK) is bevonták, az érintett vasútvonalak száma jelentős. Hozzátette: a Nyugati pályaudvarig szóló menetjegyek, bérletek felhasználhatóak a kijelölt BKK járatokon és viszonylatokon.

Mi változik?

  • A Budapest–Debrecen–Nyíregyháza és a Budapest–Miskolc–Nyíregyháza vonalon közlekedő „kör” InterCity (IC) vonatok, valamint a záhonyi IC vonatok Budapest-Nyugati pályaudvar helyett Zugló megállóhelyig közlekednek, és onnan is indulnak. A Budapest-Nyugati–Záhony vonalon közlekedő gyorsvonatok Kőbánya-Kispestről indulnak, és oda érkeznek.
  • A Budapest-Nyugati–Vác–Szob és a Budapest-Nyugati–Cegléd–Szolnok vonalon közlekedő vonatok menetrendjét összevonják: a zónázó vonatok Szob–Vác–Rákospalota-Újpest–Zugló–Cegléd, a helyi vonatok Vác–Rákosrendező–Zugló–Monor útvonalon közlekednek. Lesznek azonban olyan vonatok, amelyek a Dunakanyar felől csak Rákospalota-Újpestig, Cegléd felől pedig Zugló megállóhelyig közlekednek. A Budapest-Nyugati–Veresegyház–Vác vasútvonalon közlekedő vonatok fővárosi végállomása ideiglenesen Rákospalota-Újpesten lesz.
  • A szegedi IC vonatok a Nyugati helyett Kelenföld állomásra érkeznek, és onnan indulnak Kőbánya-Kispest érintésével. A Kőbánya-Kispest–Székesfehérvár viszonylatú G43-as személyvonatok csak Kelenföld és Gárdony között közlekednek. A Kőbánya-Kispest–Tárnok közötti S36-as személyvonatok Kelenföld–Tárnok között járnak.
  • A Budapest-Nyugati–Lajosmizse vonalon – pályafelújítás miatt – a vonatok helyett vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat Kőbánya-Kispest és Ócsa között június 22-től augusztus 19-ig.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!