Az Egererdő Zrt. három erdei kisvasutat működtet, ezek közül csak a szilvásváradi forgalma éri el azt a szintet - évi 200-250 ezer utassal -, hogy fenntartása ne legyen veszteséges.
Ennek ellenére a Gyöngyös-Lajosháza vonal szeptember 30-ig új végállomást kap, mert 3,5 kilométerrel, a Szalajka-ház nevű helyig meghosszabbították a sínpárt. A bővítés oka egy 2005-ös nagy vihar, amelyben úgy megrongálódott a lajosházai vasúti pálya, hogy szóba került felszámolása is. Mivel azonban a bontás is pénzbe került volna, inkább a teljes felújítás és egy új szakasz létesítése mellett döntöttek, az akkori tulajdonos, az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Zrt. anyagi támogatásával. A 8,5 kilométeres meglévő vonal felújítása és az új szakasz megépítése 450 millió forintba került.
A kisvasutak különösen fontosak az Egererdő Zrt. számára, hiszen segítik az erdő és az erdőgazdálkodás megismertetését, a természet, a szabadidő sportok iránt társadalmi igény kielégítését - mondta a vezérigazgató.
Pallagi László szerint a gyöngyösi, a felsőtárkányi és a szilvásváradi kisvasút fenntartása évente 20-40 millió forint veszteséget jelent a cégnek, amit más tevékenységi köreik bevételeiből finanszíroznak. A veszteségek csökkentésére évente különböző mértékben kapnak támogatást a tulajdonos Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-től, de 2008-ban erre a célra nem jutott pénz.
MTI/Menedzsment Fórum