2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Hungrail Magyar Vasúti Egyesülés szerint mielőbb hosszú távú és kiszámítható személyszállítási közszolgáltatási szerződést kell kötnie az államnak a vasúttársaságokkal, mert ennek hiánya veszélyeztetheti a MÁV-START Zrt. és a GYSEV Zrt. működőképességét - közölte a szervezet.

A Hungrail álláspontja szerint közszolgáltatási szerződés nélkül a vasúttársaságok továbbra is ki vannak téve annak, hogy a maradék-elv alapján késve kapják meg az őket megillető veszteségtérítést, ami súlyosan veszélyezteti a társaságok működőképességét, és végső soron a köz érdekében végzett vasúti személyszállítást és annak minőségét - olvasható a közleményben. A vasúttársaságokat tömörítő szervezet azért fogalmazta meg álláspontját, mert decemberben teszik közzé a 2010-2011-re vonatkozó menetrendet.

Az MTI november elején számolt be arról, hogy a kormány meghozta a végső döntést a MÁV egyes vonalszakaszainak bezárásáról, és a tervezett 32 helyett "29 és fél szakaszon" szünetel majd a vonatközlekedés. Az érintett vonalakon buszok járnak majd.

A Hungrail hangsúlyozza: a vasúti személyszállításnak decembertől a közlekedési kormányzat által jóváhagyott menetrend szerint kellene működnie, ráadásul egy olyan, máig hiányzó hosszú távú szerződés alapján, amelyben a megrendelő szerepét betöltő közlekedési minisztérium valóban biztosítja a bevétellel nem fedezett indokolt költségek ellentételezését.

A szervezet emlékeztet: a személyszállító vasúttársaságok - vagyis MÁV-START Zrt. és a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt. (GYSEV Zrt.) által alkalmazott tarifák nem piaci alapon képződnek, "hanem azok központilag diktált árak, amelyek nem fedezik a vasút ráfordításait, vagyis a vasutat veszteségbe kergetik és ennek a veszteségnek a megtérítésére vállal kötelezettséget az állam".

A Hungrail az állami szerepvállalás mértékének meghatározását, és azt sürgeti, hogy az állam mielőbb kössön személyszállítási közszolgáltatási szerződést a vasúttársaságokkal.

MTI/Menedzsment Fórun

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!