2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Hungrail Magyar Vasúti Egyesülés szerint mielőbb hosszú távú és kiszámítható személyszállítási közszolgáltatási szerződést kell kötnie az államnak a vasúttársaságokkal, mert ennek hiánya veszélyeztetheti a MÁV-START Zrt. és a GYSEV Zrt. működőképességét - közölte a szervezet.

A Hungrail álláspontja szerint közszolgáltatási szerződés nélkül a vasúttársaságok továbbra is ki vannak téve annak, hogy a maradék-elv alapján késve kapják meg az őket megillető veszteségtérítést, ami súlyosan veszélyezteti a társaságok működőképességét, és végső soron a köz érdekében végzett vasúti személyszállítást és annak minőségét - olvasható a közleményben. A vasúttársaságokat tömörítő szervezet azért fogalmazta meg álláspontját, mert decemberben teszik közzé a 2010-2011-re vonatkozó menetrendet.

Az MTI november elején számolt be arról, hogy a kormány meghozta a végső döntést a MÁV egyes vonalszakaszainak bezárásáról, és a tervezett 32 helyett "29 és fél szakaszon" szünetel majd a vonatközlekedés. Az érintett vonalakon buszok járnak majd.

A Hungrail hangsúlyozza: a vasúti személyszállításnak decembertől a közlekedési kormányzat által jóváhagyott menetrend szerint kellene működnie, ráadásul egy olyan, máig hiányzó hosszú távú szerződés alapján, amelyben a megrendelő szerepét betöltő közlekedési minisztérium valóban biztosítja a bevétellel nem fedezett indokolt költségek ellentételezését.

A szervezet emlékeztet: a személyszállító vasúttársaságok - vagyis MÁV-START Zrt. és a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt. (GYSEV Zrt.) által alkalmazott tarifák nem piaci alapon képződnek, "hanem azok központilag diktált árak, amelyek nem fedezik a vasút ráfordításait, vagyis a vasutat veszteségbe kergetik és ennek a veszteségnek a megtérítésére vállal kötelezettséget az állam".

A Hungrail az állami szerepvállalás mértékének meghatározását, és azt sürgeti, hogy az állam mielőbb kössön személyszállítási közszolgáltatási szerződést a vasúttársaságokkal.

MTI/Menedzsment Fórun

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!