3p

Csokitojás, csokinyúl, csokibárány és egyéb, ajándékokkal kiegészített édességcsomagok kerülnek leginkább a magyar fogyasztók kosarába húsvétkor. Az ünnepi időszak két-három hete alatt a lakosság mintegy 900 tonnányit vásárol a szezonális figurás édességekből, amelyekre összesen mintegy 2, 2 milliárd forintot költünk, tudta meg az mfor.hu az Édességgyártók Szövetségének szerdai sajtótájékoztatóján.

A tavalyi húsvéti szezon új trendet hozott az édességkedvelők minőség-preferenciájában, hiszen a mérleg nyelve - mind mennyiségben, mind pedig kiadásainkat tekintve – a magasabb kakaótartalmú minőségi termékek irányába billent, szemben az alacsonyabb beltartalmi értékekkel rendelkező bevonómasszából készült ünnepi édességekkel.

A csokoládé szerepe tovább nőtt a vásárlások értékében is, hiszen a húséti édességekre fordított összeg 72 százalékát, azaz mintegy 1, 6 milliárd forintot a csokoládéból készült édességekre költöttük.

A magyar lakosság tehát nemcsak felismerte a minőségi, márkás csokoládék pozitív hatásait, de immár határozottan előnyben részesíti azokat.

A tejbevonóból készült termékekkel szemben a minőségi csokoládé szigorú nemzetközi szabványok szerint készül. Legdrágább alkotóeleme a kakaóvaj, míg a tejbevonóból (kakaós masszából) készült termékek esetén a kakaóvajat egyéb olcsóbb növényi zsírokkal helyettesítik.

Egészségtudatossabbak lettünk

Természetesen az utóbbi összetevőkből gyártott figurák is megfelelnek minden élelmiszeripari követelménynek, amelyek alapján forgalomba kerülhetnek, élvezeti értékük azonban alacsonyabb, mint a csokoládéból készülteknek.

"A kevesebb ebben az esetben tehát több, hiszen táplálkozástudományi szempontból előnyös, ha mértékkel, ugyanakkor jobb minőségű élelmiszereket, például magasabb kakaótartalmú csokoládét fogyasztunk” – mondta a sajtótájékoztatón Horváth Gabriella dietetikus, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének tagja.

Az utóbbi években tapasztalható, hogy a magyar lakosság egyre egészségtudatosabb, az étkezésekhez felhasznált alapanyagok és nyersanyagok tárházának bővülésével párhuzamosan desszertfogyasztásunk is egyre változatosabb. Utóbbiban új trendként jelenik meg a gyümölcs és az édességek kombinációja.

A tojás és a nyúl a legnépszerűbb

A legtöbbet, mintegy 1, 8 milliárd forintot csokoládéfigurákra, elsősorban tojás- és nyúl-, kisebb mértékben pedig bárány-, csibe- és kacsafigurákra költöttünk tavaly húsvétkor, áll az AC Nielsen piackutató cég felmérésében.

A figurás édességek mellett 168 millió forint értékben vásároltunk hagyományos húsvéti édességcsomagokat, miközben tavaly mintegy 248 millió forintot adtunk ki ajándékokkal kiegészített, egyedi kiszerelésű édességcsomagokra.

Egyre több ismert és megbízható csokoládé márka húsvéti csomagolásban jelent és jelenik meg.

A hazánkban 1920-tól gyártott húsvéti csokoládéfigurák az ünnep több ezer éves történetét és hagyományait szimbolizálják, ma pedig már nélkülözhetetlen kellékeknek számítanak, mutatott rá Sánta Sándor, az Édességgyártók Szövetségének elnöke.

Simon Rita

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!