2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Összesen húszmillió eurós kapacitásbővítő beruházást hajt végre Magyarországon a Tetra Pak: 2005-ben tízmillió, 2006-ban további tízmillió eurót fordít erre a célra - jelentette be Pierre-Yves Lenglart, a Tetra Pak Hungária Rt. vezérigazgatója csütörtökön sajtótájékoztatón Budapesten.

A Tetra Pak Hungária 2004-ben közel kétmilliárd darab - tej és gyümölcslé csomagolására alkalmas - dobozt állított elő, a cég budaörsi gyárának teljes kapacitása 2,5 milliárd darab. Az idei és jövő évre tervezett beruházásokkal a gyártókapacitás hárommilliárd darabra nő - mondta a cég vezérigazgatója.

A Tetra Pak Hungária Rt. sem árbevételi, sem profitadatot nem közöl, a világ 165 országában érdekeltséggel rendelkező csoport éves forgalma viszont 2004-ben megközelítette a 8 milliárd eurót. A magyarországi cég termelésének mindössze húsz százalékát értékesítik belföldön, nyolcvan százalékát a régió többi országában, elsősorban Csehországban, Szlovéniában, Németországban, Horvátországban, Szlovákiában, Lengyelországban, Ausztriában és Svájcban.

A Tetra Pak számára kiemelkedően fontos tejpiac tavaly stagnált Magyarországon, egy ember átlagosan évi 74 liter tejet ivott meg tavaly, a teljes fogyasztás 735 millió liter volt. Ugyanakkor a tégladobozban értékesített tej részesedése nőtt. 2004-ben az összes eladott tej 25 százalékát közvetlenül a termelőktől vásárolták - 2001-ben ez az arány még 28 százalék volt. A zacskós tej részesedése a 2001-es negyven százalékról 29 százalékra csökkent 2004-re, a műanyagpalackban árult tejé négy százalékon stagnál. A 2001-es 12 százalékról húsz százalékra nőtt viszont a dobozban árult pasztőrözött és 16-ról 22 százalékra az ultrapasztőrözött tej aránya.

A másik fontos szegmensben, a gyümölcslé-értékesítésen belül is növekszik a tégladobozos értékesítés aránya Magyarországon. 2004-ben összesen 495 millió liter gyümölcslevet adtak el a cégek, egy főre átlagosan évi 50 liter gyümölcslé és 8 liter szörp elfogyasztása jut. A gyümölcslevek 20 százaléka magas, 80 százaléka alacsony gyümölcstartalmú lé. A Tetra Pak - a cég saját számításai szerint - Magyarországon 60-63 százalékos piaci részesedéssel az első helyen áll.

(MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!