2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Divatos, szexi ruhákra, márkás kozmetikumokra, és jól fizető munkára áhítoznak a tizenévesek. Az erőszakot és a gyerekességet elutasítják, az egysíkú reklámözönt unják, az idősebbek pedig egyenesen irritálónak tartják.

Divatos, szexi ruhákra, márkás kozmetikumokra, és jól fizető munkára áhítoznak a tizenévesek. Az erőszakot és a gyerekességet elutasítják, az egysíkú reklámözönt unják, az idősebbek pedig egyenesen irritálónak tartják.

Nem csak a felnőttek és a tizenévesek gondolkodásmódjában van jelentős különbség, de az egyes tizenéves korosztályok önmagukról és a világról alkotott képe is jelentősen eltér egymástól, írja a BTL.hu GfK Hungária legújabb jelentése alapján. Ezt a különbséget a mai 15-19 éves korosztály is erőteljesen hangsúlyozza, amikor az őket követő 10-14 évesekről beszél.

A kutatás tanulsága szerint a 10-14 év közötti életszakaszra leginkább a szülőkről történő leválás megkezdése jellemző, míg a 15-19 év közötti életszakaszra a féktelen szórakozás. Az egyik tinédzser szerint ez az időszak "a legnagyobb bulizások, lógások, az első alkoholmérgezés" ideje.



A reklámok nem hozzák különösebben lázba a fiatalokat, sőt, az idősebbek egyenesen viszolyognak tőlük. Már a 10-14 éves korosztály vélekedései között is megjelenik az "uncsi" kifejezés a reklámokkal kapcsolatban, a 15-19 évesek nagy többsége pedig már kifejezetten unja és utálja a reklámokat. A legidősebbeket, a 18-19 éveseket kifejezetten idegesíti az egysíkú reklámözön, miközben sokan átverésnek tartják őket.

A sikerről a 10-14 évesek elsősorban a pénzre, az egyel idősebb korosztály a boldogságra, a 18-19 évesek pedig a vágyakozásra asszociáltak leginkább. Ami a pénzt illeti, a legfiatalabbaknak ez még csak a szülők által elkölthető eszköz, az idősebbek pedig már maguk is felhasználhatónak látják ezt ruházkodásra vagy akár (a fiúk esetében) a csajozáshoz. A legidősebbek ebben a tekintetben ugyanúgy vélekednek, mint az általuk gyakran lenézett ifjabbak.

A tizenévesek vonzónak tartják a márkás, divatos ruhákat, kozmetikumokat, de gyermekvállalás is szerepel általuk vágyott dolgok között. Elutasítják viszont az erőszakot, és megvetendőnek tartják a gyerekességet, bugyutaságot is. A rosszul fizetett munkát nagyon nem tartják kívánatosnak, és tartanak az AIDS-től, derül ki a BTL.hu által közzétett felmérési eredményekből.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!