Divatos, szexi ruhákra, márkás kozmetikumokra, és jól fizető munkára áhítoznak a tizenévesek. Az erőszakot és a gyerekességet elutasítják, az egysíkú reklámözönt unják, az idősebbek pedig egyenesen irritálónak tartják.
Nem csak a felnőttek és a tizenévesek gondolkodásmódjában van jelentős különbség, de az egyes tizenéves korosztályok önmagukról és a világról alkotott képe is jelentősen eltér egymástól, írja a BTL.hu GfK Hungária legújabb jelentése alapján. Ezt a különbséget a mai 15-19 éves korosztály is erőteljesen hangsúlyozza, amikor az őket követő 10-14 évesekről beszél.
A kutatás tanulsága szerint a 10-14 év közötti életszakaszra leginkább a szülőkről történő leválás megkezdése jellemző, míg a 15-19 év közötti életszakaszra a féktelen szórakozás. Az egyik tinédzser szerint ez az időszak "a legnagyobb bulizások, lógások, az első alkoholmérgezés" ideje.
A reklámok nem hozzák különösebben lázba a fiatalokat, sőt, az idősebbek egyenesen viszolyognak tőlük. Már a 10-14 éves korosztály vélekedései között is megjelenik az "uncsi" kifejezés a reklámokkal kapcsolatban, a 15-19 évesek nagy többsége pedig már kifejezetten unja és utálja a reklámokat. A legidősebbeket, a 18-19 éveseket kifejezetten idegesíti az egysíkú reklámözön, miközben sokan átverésnek tartják őket.
A sikerről a 10-14 évesek elsősorban a pénzre, az egyel idősebb korosztály a boldogságra, a 18-19 évesek pedig a vágyakozásra asszociáltak leginkább. Ami a pénzt illeti, a legfiatalabbaknak ez még csak a szülők által elkölthető eszköz, az idősebbek pedig már maguk is felhasználhatónak látják ezt ruházkodásra vagy akár (a fiúk esetében) a csajozáshoz. A legidősebbek ebben a tekintetben ugyanúgy vélekednek, mint az általuk gyakran lenézett ifjabbak.
A tizenévesek vonzónak tartják a márkás, divatos ruhákat, kozmetikumokat, de gyermekvállalás is szerepel általuk vágyott dolgok között. Elutasítják viszont az erőszakot, és megvetendőnek tartják a gyerekességet, bugyutaságot is. A rosszul fizetett munkát nagyon nem tartják kívánatosnak, és tartanak az AIDS-től, derül ki a BTL.hu által közzétett felmérési eredményekből.
Menedzsment Fórum
Idegesíti a sok reklám a tizenéveseket
Divatos, szexi ruhákra, márkás kozmetikumokra, és jól fizető munkára áhítoznak a tizenévesek. Az erőszakot és a gyerekességet elutasítják, az egysíkú reklámözönt unják, az idősebbek pedig egyenesen irritálónak tartják.