2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ideiglenesen főútvonalként forgalomba helyezték csütörtökön az M43-as autópálya teljes első 8 kilométeres szakaszát, a régi 5-ös út és a 47-es főút között – tájékoztatta a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.).

Az M43 autópálya új szakasza továbbra is kivitelezési területnek számít, ahol a munkálatok befejezéséig az autósokra a főúton érvényes szabályok vonatkoznak. Az úton 90 km/h-s sebességkorlátozás van érvényben, a 7,5 tonnánál nagyobb össztömegű gépjárművek pedig nem használhatják a Hódmezővásárhely irányába tartó pályatestet – áll a NIF Zrt. közleményében.

Az M43-as autópálya első szakaszának egy részét – a régi 5-ös út és 4519-es jelű összekötő út (Csongrádi út) közötti 4,2 kilométeres szakaszt – már április elején forgalomba helyezték.

Az autópálya első három kilométerét – az M5 autópálya és a régi 5-ös út között – a 3,5 tonna feletti teherjárművek csak díjfizetés ellenében használhatják, a most átadott 8 kilométeres pályarész azonban minden járműkategória részére díjmentes.

A sztráda első 11 kilométerén négy csomópont és egy pihenő található.

Csütörtökön délelőtt a sofőrök többsége még bizonytalan volt, hogy fölhajthat-e az újonnan forgalomba helyezett autópálya szakaszra, ennek ellenére már az első órákban is szép számmal akadtak, akik kipróbálták az új utat – tapasztalta a helyszínen az MTI tudósítója.

Az M43-as autópálya első, a régi 5-ös és a 47-es út közötti ütemének 2009. november 30-ra kellett volna elkészülnie. A kivitelező M43 SZEGED – MAKÓ Konzorcium azonban egy az autópálya töltés alatt haladó 1000 milliméteres vízvezeték – korábban nem tervezett – megóvása miatt a határidő módosítását kérte. A kivitelező indokait a NIF Zrt. csak részben fogadta el és nettó 448 millió forint kötbérrel sújtotta a konzorciumot.

Az M43-as autópálya Szegedet Makóval összekötő 31,6 kilométeres szakasza az új Tisza-híddal, valamint a sztrádát a régi 43-as úttal összekötő főút építése és korszerűsítésére uniós támogatással valósul meg, a projekt teljes költsége 85 milliárd forint, amelynek kétharmadát az Európai Unió fedezi.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!