Az M43 autópálya új szakasza továbbra is kivitelezési területnek számít, ahol a munkálatok befejezéséig az autósokra a főúton érvényes szabályok vonatkoznak. Az úton 90 km/h-s sebességkorlátozás van érvényben, a 7,5 tonnánál nagyobb össztömegű gépjárművek pedig nem használhatják a Hódmezővásárhely irányába tartó pályatestet – áll a NIF Zrt. közleményében.
Az M43-as autópálya első szakaszának egy részét – a régi 5-ös út és 4519-es jelű összekötő út (Csongrádi út) közötti 4,2 kilométeres szakaszt – már április elején forgalomba helyezték.
Az autópálya első három kilométerét – az M5 autópálya és a régi 5-ös út között – a 3,5 tonna feletti teherjárművek csak díjfizetés ellenében használhatják, a most átadott 8 kilométeres pályarész azonban minden járműkategória részére díjmentes.
A sztráda első 11 kilométerén négy csomópont és egy pihenő található.
Csütörtökön délelőtt a sofőrök többsége még bizonytalan volt, hogy fölhajthat-e az újonnan forgalomba helyezett autópálya szakaszra, ennek ellenére már az első órákban is szép számmal akadtak, akik kipróbálták az új utat – tapasztalta a helyszínen az MTI tudósítója.
Az M43-as autópálya első, a régi 5-ös és a 47-es út közötti ütemének 2009. november 30-ra kellett volna elkészülnie. A kivitelező M43 SZEGED – MAKÓ Konzorcium azonban egy az autópálya töltés alatt haladó 1000 milliméteres vízvezeték – korábban nem tervezett – megóvása miatt a határidő módosítását kérte. A kivitelező indokait a NIF Zrt. csak részben fogadta el és nettó 448 millió forint kötbérrel sújtotta a konzorciumot.
Az M43-as autópálya Szegedet Makóval összekötő 31,6 kilométeres szakasza az új Tisza-híddal, valamint a sztrádát a régi 43-as úttal összekötő főút építése és korszerűsítésére uniós támogatással valósul meg, a projekt teljes költsége 85 milliárd forint, amelynek kétharmadát az Európai Unió fedezi.
MTI