CyberSource felmérése szerint az e-kereskedelemben a csalásokból származó veszteség több éve a bevételek 1,6 százalék körül mozog. Ez korántsem jelenti azt, hogy a csalók nem lopnának évről évre többet, mivel ez az adat a piac növekedését nem veszi számításba. Ez az 1,6 százalék idén 2,8 milliárd dollárt fog jelenteni Amerikában, amely nyolcs zázalékkal több mint a tavalyi 2,6 milliárdos adat.
A legjobban a kisvállalkozók védekeztek 2005-ben, akiknek éves forgalma ötmillió dollár alatt van. Az ő bevételük 1,6 százaléka került illetéktelenek kezébe, ez az adat tavaly még 2,1 százalék volt. A legnagyobb cégeknél, ahol a rendelések éves forgalma meghaladja az évi 25 millió dollárt a 2004-es 0,9 százalékos adat idén 1,1 százalékra emelkedett - írta az eMarketer.
A legnagyobb vesztesei a csalók elleni harcnak a közepes méretű cégek, akik éves forgalma öt- és huszonötmillió közötti. Ők a bevételükből 1,8 százalékot vesztettek el, míg tavaly 1,5 százalékot. Védekezésül a cégek a gyanús megrendeléseket inkább nem fogadják el, melyeknek nagy része külföldi címről történik. Idén a külföldi megrendelések 12,5 százalékát nem teljesítették Amerikában.