3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Idén eddig a válogatott még nem lépett pályára, és a nemzetközi porondon is kevesebb izgalmas meccs volt. Ennek is betudható, hogy vasárnap az El Clásico idei nézettségi csúcsot hozott. Igaz, a focimeccs nézőszáma még így sem tudta megközelíteni a Barátok közt, vagy az Éjjel-nappal Budapest adatait.

Ahogy az várható volt, hírtévéként egészen más számokat hoz az M1, mint korábban. A nézők lemorzsolódása egyébként fokozatos volt, hiszen a változást követő első napokban még sokan kapcsoltak az M1-re, és valószínűleg csak egy idő után tudatosult bennük, hogy megváltozott az M1 koncepciója, és a korábbi műsorok helyett hírekkel találkozhatnak. A hét végére aztán a korábbi reflexek sokaknál eltűnhettek, és a csatorna "megérkezett" abba az 1 százalékos, illetve az alatti sávba, amelyben a következő években a nézettsége várhatóan mozogni fog. A csatorna működése egyébként nem csak az első nap, de azt követően is döcögős volt, számos baki bosszanthatta a nézőket, és nyújtott szórakozást az ezen csámcsogó internetes közösségeknek.


Még egy gondolat erejéig a közszolgálati médiánál maradva úgy tűnik, hiába adtak ki győzelmi jelentéseket, hogy mennyi néző kapcsolt valamelyik adójukra legalább egy perc erejéig. A szakmai összehasonlításokban használt mutatókban (nézőszám, közönségarány, rating) az M1 látványosan visszaesett, de csoport szinten sem látszik, hogy a közmédia előre tudott volna törni. Így a közszolgálati média iránt elkötelezett (jórészt idősebb) közönség átkapcsolt ugyan az M1-ről a Dunára, ám máshonnan nem igazán sikerült nézőket átcsábítania. Az idősebb közönség médiafogyasztására jellemző, hogy miközben a kereskedelmi célcsoportot tekintve a legnézettebb 100 műsorba csak egy került be a Duna kínálatából (Szeretlek Magyarország), addig a teljes népességet tekintve már a tízhez közelített ez a szám.

A kisebb nézettséget elérő csatornák közül, ahogy azt a bevezetőben is megjegyeztük, a Barcelona – Real Madrid mérkőzést közvetítő Sport1 volt a hét nyertese. Az El Clásico mind a kereskedelmi célcsoportban, mind a teljes lakosságban hasonló közönségarányt ért el, 12 százalék körül teljesített. Így idén a focimeccseket tekintve a legnézettebb lett. Talán nem túl bátor kijelentés, ha azt feltételezzük, hogy a március végi magyar-görög válogatott mérkőzés azonban túl fogja ezt szárnyalni. Dárdai Pál szövetségi kapitányban bízik a fél ország, és bár a csapata nem sokban különbözik a korábbi kapitányok keretétől, de a nézők mégis reménykednek a jó eredményben.

Ha a két nagy kereskedelmi csatorna eredményei között csemegézünk, azt láthatjuk, hogy hétköznapokon a Barátok közt – Éjjel-nappal Budapest páros továbbra is megtörhetetlennek látszik. Az egyik kihívónak gondolt Éden Hotel például meglehetősen szerény számokat produkál. Így pedig hétköznapokon sok babér nem termett a TV2-nek. A csatorna egyedül vasárnak tudott megvillanni, amikor a Shrek és az 50 első randi című filmekkel megnyerte a vasárnapi nézettségi versenyt. Igaz, a hét többi hat estéjét az RTL Klub uralta.

A 12. héten a kereskedelmi célcsoportban főműsoridőben átlagosan a tévé előtt ülők 21,3 százaléka követte az RTL Klubot, míg a TV2 12,2 százalékig jutott. Az RTL-es kábelcsatornák közül a Cool és a F+ (6,7% SHR) holtversenyben zárta a hetet.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!