3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Idén eddig a válogatott még nem lépett pályára, és a nemzetközi porondon is kevesebb izgalmas meccs volt. Ennek is betudható, hogy vasárnap az El Clásico idei nézettségi csúcsot hozott. Igaz, a focimeccs nézőszáma még így sem tudta megközelíteni a Barátok közt, vagy az Éjjel-nappal Budapest adatait.

Ahogy az várható volt, hírtévéként egészen más számokat hoz az M1, mint korábban. A nézők lemorzsolódása egyébként fokozatos volt, hiszen a változást követő első napokban még sokan kapcsoltak az M1-re, és valószínűleg csak egy idő után tudatosult bennük, hogy megváltozott az M1 koncepciója, és a korábbi műsorok helyett hírekkel találkozhatnak. A hét végére aztán a korábbi reflexek sokaknál eltűnhettek, és a csatorna "megérkezett" abba az 1 százalékos, illetve az alatti sávba, amelyben a következő években a nézettsége várhatóan mozogni fog. A csatorna működése egyébként nem csak az első nap, de azt követően is döcögős volt, számos baki bosszanthatta a nézőket, és nyújtott szórakozást az ezen csámcsogó internetes közösségeknek.


Még egy gondolat erejéig a közszolgálati médiánál maradva úgy tűnik, hiába adtak ki győzelmi jelentéseket, hogy mennyi néző kapcsolt valamelyik adójukra legalább egy perc erejéig. A szakmai összehasonlításokban használt mutatókban (nézőszám, közönségarány, rating) az M1 látványosan visszaesett, de csoport szinten sem látszik, hogy a közmédia előre tudott volna törni. Így a közszolgálati média iránt elkötelezett (jórészt idősebb) közönség átkapcsolt ugyan az M1-ről a Dunára, ám máshonnan nem igazán sikerült nézőket átcsábítania. Az idősebb közönség médiafogyasztására jellemző, hogy miközben a kereskedelmi célcsoportot tekintve a legnézettebb 100 műsorba csak egy került be a Duna kínálatából (Szeretlek Magyarország), addig a teljes népességet tekintve már a tízhez közelített ez a szám.

A kisebb nézettséget elérő csatornák közül, ahogy azt a bevezetőben is megjegyeztük, a Barcelona – Real Madrid mérkőzést közvetítő Sport1 volt a hét nyertese. Az El Clásico mind a kereskedelmi célcsoportban, mind a teljes lakosságban hasonló közönségarányt ért el, 12 százalék körül teljesített. Így idén a focimeccseket tekintve a legnézettebb lett. Talán nem túl bátor kijelentés, ha azt feltételezzük, hogy a március végi magyar-görög válogatott mérkőzés azonban túl fogja ezt szárnyalni. Dárdai Pál szövetségi kapitányban bízik a fél ország, és bár a csapata nem sokban különbözik a korábbi kapitányok keretétől, de a nézők mégis reménykednek a jó eredményben.

Ha a két nagy kereskedelmi csatorna eredményei között csemegézünk, azt láthatjuk, hogy hétköznapokon a Barátok közt – Éjjel-nappal Budapest páros továbbra is megtörhetetlennek látszik. Az egyik kihívónak gondolt Éden Hotel például meglehetősen szerény számokat produkál. Így pedig hétköznapokon sok babér nem termett a TV2-nek. A csatorna egyedül vasárnak tudott megvillanni, amikor a Shrek és az 50 első randi című filmekkel megnyerte a vasárnapi nézettségi versenyt. Igaz, a hét többi hat estéjét az RTL Klub uralta.

A 12. héten a kereskedelmi célcsoportban főműsoridőben átlagosan a tévé előtt ülők 21,3 százaléka követte az RTL Klubot, míg a TV2 12,2 százalékig jutott. Az RTL-es kábelcsatornák közül a Cool és a F+ (6,7% SHR) holtversenyben zárta a hetet.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!