A szakértőkből álló zsűri az idei program keretében 1 600, a magyar piacon megtalálható márkából merített, amelyből 400 kapja meg a Superbrands elismerést. Az idei év győztes márkáinak névsorát a novemberben megrendezésre kerülő Superbrands Gála keretében ismertetik a nagyközönséggel, egybekötve a 2005. évi könyv megjelentetésével.
A Superbrand a márkaépítés díjazására 1995-ben Nagy-Britanniában létrehozott független szervezet. Jelenleg a világ 44 országában működik, Magyarországon 2004. januárban indult a program és tavaly november 30-án jelentették be az először díjazottakat.
Bill Clegrave, a Superbrands program nemzetközi vezetője a sajtótájékoztatón elismeréssel szólt a tavaly indult magyarországi program lebonyolításáról. Utalt arra, hogy Kelet-Európában Magyarországon indították el elsőként a programot, majd ezt követte a lengyelországi. Az idén a régióban Csehországban, Törökországban, Oroszországban és Görögországban indítják el a programot.
Serényi János, a magyarországi szakértői bizottság vezetője elmondta, hogy a program keretében nemcsak az elismeréseket adják át, hanem fórumokon megvitatják a márkaépítéshez vezető út sokféleségét az érintettekkel. A márkaépítéshez kapcsolódó kérdések között van egyebek mellett annak megvitatása, elképzelhető-e, hogy a márkahűség egy idő után teherré válik, van-e értéke az ősi márkák újraélesztésének.
(MTI)
Idén is versenyeznek a magyarországi szupermárkák
A tavalyi sikeres indulás után 2005-ben is lebonyolítják a márkaépítés díjazását szolgáló Superbrands programot Magyarországon - közölte Wiszkidenszky Zoltán, a PintXBudavár Rt. vezérigazgatója kedden sajtótájékoztatón Budapesten.