3p

Összeomlik vagy magára talál a magyar gazdaság?
Tartogat még meglepetéseket Trump?
Ki profitálhat Gyurcsány Ferenc távozásából?

Online Klasszis Klub élőben Lengyel Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves politológust, közgazdászt!

2025. május 20. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Tovább csökkenhet a fővárosba reggelente beáramló személygépkocsik száma, ha az új, biztonságos és minőségi P+R parkolóknak köszönhetően még többen ülnek át az elővárosi személyszállító vonatokra. A MÁV, a BKSZ és 13 Pest megyei település önkormányzatából álló konzorcium 2010 első félévéig 834 parkolóhelyet és 540 kerékpártárolót épít a 70., a 100a. és a 120a. számú vasútvonalak mentén.

13 Pest megyei településen, Abonyban, Cegléden, Gyömrőn, Kismaroson, Nagykátán, Pilisen, Sülysápon, Szentmártonkátán, Sződligeten, Tápiószecsőn, Üllőn, Vecsésen és Verőcén épül P+R, valamint B+R parkoló a vasútállomások közvetlen környezetében, melynek elsődleges célja a közösségi közlekedés erősítése Budapest agglomerációjában. A vasúti közlekedés utasainak megtartása, valamint új utasok megnyerése, átszoktatása a vasútra elsősorban fejlesztésekkel érhetőek el. Ilyen fejlesztéseket jelentenek a vasútállomások mellett a modern, minden igényt kielégítő, ingyenesen használható és biztonságos parkolók létesítése is, melynek révén biztonságosan, kulturált körülmények között ott lehet hagyni napközben a személygépjárműveket, kerékpárokat, s vonattal továbbutazni a fővárosba.

Az elővárosi közlekedés ily módon történő fejlesztése a Budapesti Közlekedési Szövetség (BKSZ), a Magyar Államvasutak (MÁV) és az érintett települési önkormányzatok együttműködésének, valamint az Európai Unió költségtámogatásának köszönhető.

A "Parkolók és csomópontok építése és fejlesztése a BKSZ területén, a 70., 100a. és 120a. sz. vasútvonalak mentén" című projektet a Közép-Magyarországi Operatív Program részeként az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) és a hazai központi költségvetés vissza nem térítendő támogatás formájában 90 százalékos támogatási aránnyal finanszírozza. A projekt elszámolható költségének 10 százalékát, vagyis az önrészt az önkormányzatok adják. A 2010. június 30-ával záruló projekt összköltsége 623 millió forint.

Az elővárosi közlekedés fejlesztésére a BKSZ Budapesti Közhasznú Kft., a MÁV Zrt. és 13 Pest megyei önkormányzat konzorciumi összefogásával kerül sor a Budapest – Szob, Budapest – Cegléd – Szolnok és a Budapest – Újszász – Szolnok elővárosi vasútvonalak mentén. Az érintett településeken összesességében 834 db P+R és 540 db B+R parkoló, továbbá Vecsésen egy autóbusz megálló, Sződligeten pedig egy autóbusz-forduló is létesül megállóhellyel, amely az érintett települések lakóin kívül a vasúti kapcsolattal nem rendelkező környező településeken élőket is kiszolgálja. A projekt keretében megvalósuló létesítmények fenntartását öt éven keresztül az érintett önkormányzatok végzik majd.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!