3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Tovább csökkenhet a fővárosba reggelente beáramló személygépkocsik száma, ha az új, biztonságos és minőségi P+R parkolóknak köszönhetően még többen ülnek át az elővárosi személyszállító vonatokra. A MÁV, a BKSZ és 13 Pest megyei település önkormányzatából álló konzorcium 2010 első félévéig 834 parkolóhelyet és 540 kerékpártárolót épít a 70., a 100a. és a 120a. számú vasútvonalak mentén.

13 Pest megyei településen, Abonyban, Cegléden, Gyömrőn, Kismaroson, Nagykátán, Pilisen, Sülysápon, Szentmártonkátán, Sződligeten, Tápiószecsőn, Üllőn, Vecsésen és Verőcén épül P+R, valamint B+R parkoló a vasútállomások közvetlen környezetében, melynek elsődleges célja a közösségi közlekedés erősítése Budapest agglomerációjában. A vasúti közlekedés utasainak megtartása, valamint új utasok megnyerése, átszoktatása a vasútra elsősorban fejlesztésekkel érhetőek el. Ilyen fejlesztéseket jelentenek a vasútállomások mellett a modern, minden igényt kielégítő, ingyenesen használható és biztonságos parkolók létesítése is, melynek révén biztonságosan, kulturált körülmények között ott lehet hagyni napközben a személygépjárműveket, kerékpárokat, s vonattal továbbutazni a fővárosba.

Az elővárosi közlekedés ily módon történő fejlesztése a Budapesti Közlekedési Szövetség (BKSZ), a Magyar Államvasutak (MÁV) és az érintett települési önkormányzatok együttműködésének, valamint az Európai Unió költségtámogatásának köszönhető.

A "Parkolók és csomópontok építése és fejlesztése a BKSZ területén, a 70., 100a. és 120a. sz. vasútvonalak mentén" című projektet a Közép-Magyarországi Operatív Program részeként az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) és a hazai központi költségvetés vissza nem térítendő támogatás formájában 90 százalékos támogatási aránnyal finanszírozza. A projekt elszámolható költségének 10 százalékát, vagyis az önrészt az önkormányzatok adják. A 2010. június 30-ával záruló projekt összköltsége 623 millió forint.

Az elővárosi közlekedés fejlesztésére a BKSZ Budapesti Közhasznú Kft., a MÁV Zrt. és 13 Pest megyei önkormányzat konzorciumi összefogásával kerül sor a Budapest – Szob, Budapest – Cegléd – Szolnok és a Budapest – Újszász – Szolnok elővárosi vasútvonalak mentén. Az érintett településeken összesességében 834 db P+R és 540 db B+R parkoló, továbbá Vecsésen egy autóbusz megálló, Sződligeten pedig egy autóbusz-forduló is létesül megállóhellyel, amely az érintett települések lakóin kívül a vasúti kapcsolattal nem rendelkező környező településeken élőket is kiszolgálja. A projekt keretében megvalósuló létesítmények fenntartását öt éven keresztül az érintett önkormányzatok végzik majd.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!