A vállalat szakemberei szerint a DS az öreg kontinensen is legalább akkora siker lesz, mint a tengerentúlon és Távol-Keleten: december végéig összesen 2,8 millió darabot adtak el az új játékból. Európában a cég előre próbál felkészült a hatalmas keresletre, ezért már most 560 ezer darabot tart készenlétben. Az árusítás Németországban március 11-én kezdődik, számol be a Financial Times Deutschland.
A feltűnően jó eladási adatok azt jelzik, hogy a Nintendo a DS-sel új fogyasztói csoportokat is képes mobilizálni. Ennek érdekében például az új terméket - Picochat nevű szoftver révén - ellátták egy olyan funkcióval, amely révén kézzel írt üzeneteket lehet küldözgetni egymás gépeire néhány méteres távolságból. "A lányokat egyenesen megbolondítja ez a dolog, így csak idő kérdése, mikor tiltják ki a készülékeket az iskolákból" - véli Jim Merrick, a cég menedzsere.
Mint ismert, a Nintendo a Gameboy révén monopóliumra tett szert a videójátékok piacán. A cég vezetői viszont attól félnek, ha nem lesznek képesek új fogyasztókat elérni korábbi ügyfeleik mellett, akkor nehéz idők várnak rájuk.
Menedzsment Fórum
Iskoláslányok passziója lehet a Nintendo új játéka
A közeljövőben a Nintendo Európában is piacra dobja a GameBoy utódját, a DS-t, amellyel új ügyfeleket kíván szerezni. A videójáték iránt Észak-Amerikában és Japánban akkora volt az érdeklődés, hogy a gyártó a megrendeléseket nem volt képes kielégíteni.