Az ügyészségi beadványban a Kilián Autóbusz Üzemegység Szakszervezete, az Óbuda Autóbuszgarázs Szakszervezet, a Cinkota Autóbusz Közlekedési Szakszervezet, valamint a BKV Fürst Közlekedési Szakszervezet azt írta: bár a tulajdonos és megrendelő Fővárosi Önkormányzat annak ellenére nem finanszírozza a BKV bevételekkel nem fedezett kiadásait, hogy erre a szolgáltatási szerződés és több rendelet is kötelezi.
Mint írták, a főváros 2002 óta semmilyen működési támogatást nem ad, a normatív állami támogatás bevezetésével egyidejűleg az önkormányzati működési támogatás megszűnt. A szakszervezetek szerint a Fővárosi Önkormányzat "súlyosan jogszabálysértő" magatartásának következménye a működés tartós alulfinanszírozottsága, amelynek eredményeként a BKV költségvetési hiánya tavaly már meghaladta a 27 milliárd forintot.
Nemes Gábor, a Cinkota Autóbusz Közlekedési Szakszervezet elnöke elmondta: az alulfinanszírozottság a társaság működését alapvetően befolyásolja, ez pedig a tulajdonos magatartására vezethető vissza. Azért is fordult a négy szakszervezet az ügyészséghez, hogy felhívja a figyelmet arra: a helyzet nem a munkavállalók felelőtlen magatartása miatt következett be.
MTI/Menedzsment Fórum