2p

Nagyobb valószínűséggel válnak iszákossá azok a fiatalok, akik alkoholreklámokat látnak, derül ki egy amerikai felmérésből.

A fiatalokra is hatnak az alkoholreklámok

A fiatalok italozása tekintetében Nagy-Britannia mutatói Európában a legmagasabbak közé tartoznak: a 11-15 évesek mintegy 20 százaléka hetente legalább egyszer megkóstol valamilyen szeszes folyadékot. Egy, a Connecticut Egyetem által készített felmérés szerint, minden egyes plusz reklámmal havonta egy százalékkal nő az alkoholfogyasztás.

A tanulmány felhívja a figyelmet arra, hogy a fiatalok minden eddiginél korábban nyúlnak az üveghez, amely az iskolai teljesítményüket is befolyásolhatja, illetve baleseteket okozhat.

"Eredményeink első alkalommal bizonyítékokkal igazolják: az alkoholos reklámok nem pusztán a célcsoportra hatnak" - nyilatkozta Leslie Snyder kutatásvezető. A szakemberek szerint az alkoholipar felelőssége lenne a nem kívánatos fogyasztásnak gátat vetni, például azzal, hogy este 9 előtt nem sugároznának hirdetést.

Egy korábbi tanulmány azt mutatta ki, hogy a reklámokban feltűnő alkohollal összefüggő képek agressziót váltanak ki a nézőkből, még akkor is, ha nem is isznak a hirdetésben. A felmérésben 246 hallgatót vizsgáltak meg, azt kutatva, hogyan reagálnak a szeszesitalokra és a velük kapcsolatos tárgyakra.

Az alkoholmarketing ivásra csábítja a gyerekeket a Georgetown University felmérése szerint is. A kutatócsoport kimutatta: tizenöt alkoholos portálból tíz tartalmaz játékokat, mely nagy vonzerőt jelent a fiataloknak. 2003 júliusa és decembere között az alkoholgyártó cégek honlapjait mintegy 700 ezer alkalommal látogatták meg kiskorú felhasználók.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!