
A fiatalok italozása tekintetében Nagy-Britannia mutatói Európában a legmagasabbak közé tartoznak: a 11-15 évesek mintegy 20 százaléka hetente legalább egyszer megkóstol valamilyen szeszes folyadékot. Egy, a Connecticut Egyetem által készített felmérés szerint, minden egyes plusz reklámmal havonta egy százalékkal nő az alkoholfogyasztás.
A tanulmány felhívja a figyelmet arra, hogy a fiatalok minden eddiginél korábban nyúlnak az üveghez, amely az iskolai teljesítményüket is befolyásolhatja, illetve baleseteket okozhat.
"Eredményeink első alkalommal bizonyítékokkal igazolják: az alkoholos reklámok nem pusztán a célcsoportra hatnak" - nyilatkozta Leslie Snyder kutatásvezető. A szakemberek szerint az alkoholipar felelőssége lenne a nem kívánatos fogyasztásnak gátat vetni, például azzal, hogy este 9 előtt nem sugároznának hirdetést.
Egy korábbi tanulmány azt mutatta ki, hogy a reklámokban feltűnő alkohollal összefüggő képek agressziót váltanak ki a nézőkből, még akkor is, ha nem is isznak a hirdetésben. A felmérésben 246 hallgatót vizsgáltak meg, azt kutatva, hogyan reagálnak a szeszesitalokra és a velük kapcsolatos tárgyakra.
Az alkoholmarketing ivásra csábítja a gyerekeket a Georgetown University felmérése szerint is. A kutatócsoport kimutatta: tizenöt alkoholos portálból tíz tartalmaz játékokat, mely nagy vonzerőt jelent a fiataloknak. 2003 júliusa és decembere között az alkoholgyártó cégek honlapjait mintegy 700 ezer alkalommal látogatták meg kiskorú felhasználók.