2p

A német kormány elhalasztotta az úthasználati díj 2016 januárjára tervezett bevezetését, miután az Európai Bizottság kötelezettségszegési eljárás megindítását helyezte kilátásba, mert szerinte a rendelkezés diszkriminálja a külföldieket.

Alexander Dobrindt közlekedési miniszter kijelentette: nem ért egyet Brüsszel eljárásával, de tiszteletben tartva a jogállamiságot, nem vezetik be az útdíjat - amelyet menetközben infrastrukturális hozzájárulásnak kereszteltek át - és megvárják az Európai Bíróság döntését. A miniszter nagyon kemény vitákra számít Brüsszellel, és - mint mondta - roppantul felbosszantotta a bizottság eljárása, azután, hogy hosszú és intenzív eszmecserék során sok kérdésben kielégítő, szakszerű megállapodásokra jutottak.

A bizottság azt kifogásolja, hogy a törvény diszkriminálja a külföldi állampolgárokat, mert a németek a díjat levonhatják a gépjárműadóból, a külföldieknek viszont ez értelemszerűen nem áll módjukban.

A németek számára a jármű nagyságától és környezetbarát voltától függően évente átlagosan 74 euró terhet jelentene az útdíj. A külföldieknek azonban csak az autópályákon kell fizetniük, a német állampolgároknak a szövetségi autóutakon is.

A külföldiek 10 naptól két hónapig terjedő időre is vásárolhatnak úthasználati engedély 5-30 euróért. Az Európai Bizottság ezt aránytalanul soknak tartja.

A közlekedési minisztérium szerint az úthasználati díjból nettó 500 millió euró bevétel folyhat be, amit az úthálózat fejlesztésére fordítanának.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!