Az áruházlánc 82 millió dollárt költ a terjeszkedésre, a sanghaji központra és a többek között Chengdu, Shenzhen és Nanjing városokban nyíló üzletekre. A cég a bezárja jelenlegi az első, Kínában 1998-ban nyitott pekingi boltját, mely helyére egy jóval nagyobb üzletet építenek fel.
A társaság áprilisban nyitja meg első boltját Japánban, Tokióban. "Kína és Japán a két számunkra legfontosabb ázsiai piac" - közölte Anders Dahlvig, az Ikea vezérigazgatója. Az új elosztó-központ építése jól tükrözi a svéd cég eltökéltségét a kínai terjeszkedéssel kapcsolatban. A boltokat jelenleg malajziai raktáraiból szolgálja ki a gyártó, írja a BBC News.
A társaság középtávú tervei között szerepel tíz bolt nyitása és az üzletmenet nyereségessé tétele az elkövetkező néhány év során. A cég tisztában volt azzal, hogy árai túl magasak voltak a kínai piacon hét éve lévő megjelenésekor. Azóta lecsökkentette árait és megváltoztatta termékportfolióját.
"Mindent megtettünk annak érdekében, hogy csökkentsük árainkat, jelenleg minden bevételünket visszaforgatjuk az olcsóbb előállítás érdekében" - tette hozzá Dahlvig.
Kapcsolódó anyagok:
Akadnak még fehér foltok a hazai lakberendezési piacon
Pozitívan diszkriminálják a nőket a német Ikeánál