2p

A svéd lakberendezési gyártó Ikea Kínában erősíti jelenlétét, regionális elosztó-központot épít és megduplázza áruházainak számát másfél év alatt.

Az áruházlánc 82 millió dollárt költ a terjeszkedésre, a sanghaji központra és a többek között Chengdu, Shenzhen és Nanjing városokban nyíló üzletekre. A cég a bezárja jelenlegi az első, Kínában 1998-ban nyitott pekingi boltját, mely helyére egy jóval nagyobb üzletet építenek fel.

A társaság áprilisban nyitja meg első boltját Japánban, Tokióban. "Kína és Japán a két számunkra legfontosabb ázsiai piac" - közölte Anders Dahlvig, az Ikea vezérigazgatója. Az új elosztó-központ építése jól tükrözi a svéd cég eltökéltségét a kínai terjeszkedéssel kapcsolatban. A boltokat jelenleg malajziai raktáraiból szolgálja ki a gyártó, írja a BBC News.

A társaság középtávú tervei között szerepel tíz bolt nyitása és az üzletmenet nyereségessé tétele az elkövetkező néhány év során. A cég tisztában volt azzal, hogy árai túl magasak voltak a kínai piacon hét éve lévő megjelenésekor. Azóta lecsökkentette árait és megváltoztatta termékportfolióját.

"Mindent megtettünk annak érdekében, hogy csökkentsük árainkat, jelenleg minden bevételünket visszaforgatjuk az olcsóbb előállítás érdekében" - tette hozzá Dahlvig.

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
Akadnak még fehér foltok a hazai lakberendezési piacon
Pozitívan diszkriminálják a nőket a német Ikeánál

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!