Az amerikai és kanadai fiatalok (12-21 év) igen korán kezdik az ismerkedést az elektronikai eszközökkel. A Forrester Research legújabb felmérése szerint a korosztály mintegy egyharmadának van pc-je, dvd-je, sztereó berendezése és mobiltelefonja. Negyedük mp3 lejátszóval is rendelkezik, s telefonját nemcsak hívásra, de internetezésre és fotózásra is használni tudja. A marketing szakemberek leginkább a játékokon keresztül tudják megszólítani a fiatal közönséget, a megkérdezettek mintegy 90 százaléka online vagy offline játékoknak hódol pc-jén.
A reklámkészítők előtt két lehetőség van, hogyan hódítsák meg az ifjú fogyasztókat. Hirdethetnek a játékprogramokban, illetve lehet játék maga a hirdetés. Az előbbire példa a termékelhelyezés, amivel a mozivásznon és a televízióban is találkozhatunk. A virtuális világban vándorló játékok megjelenésével a lehetőségek tárháza nyílt meg a reklámozók előtt. A másik módszerrel főként promóciós weboldalakon találkozni, ilyenkor a termék vagy a márka népszerűsítésére készítenek egy-egy játékprogramot.
A szakértők szerint érdemes a hasonló weboldalakon is hirdetni. A fiatalok jóval több órát töltenek a számítógép előtt mint felmenőik, s az idő egy részében szórakozató elektronikai oldalakat böngésznek. Míg a megkérdezettek 80 százaléka játszik, addig majdnem ötven százalék látogat film, míg harminc zenei oldalakra.
Amint "rákattannak" a tinédzserek egy-egy termékre, ismereteiket megosztják barátaikkal is, s ez tűnik a leghatékonyabb reklámozási formának. A fiatalok mintegy fele ilyen módon szerez tudomást az újabb elektronikai kütyükről, maga mögé szorítva olyan eszközöket, mint a televízió vagy a különböző szaklapok.
Menedzsment Fórum