2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Jelentős hasznot húzhatnak a marketing szakemberek a szórakozató elektronikai eszközökért rajongó fiatalokból. A hirdetési módszerek is folyamatosan bővülnek e téren.

Az amerikai és kanadai fiatalok (12-21 év) igen korán kezdik az ismerkedést az elektronikai eszközökkel. A Forrester Research legújabb felmérése szerint a korosztály mintegy egyharmadának van pc-je, dvd-je, sztereó berendezése és mobiltelefonja. Negyedük mp3 lejátszóval is rendelkezik, s telefonját nemcsak hívásra, de internetezésre és fotózásra is használni tudja. A marketing szakemberek leginkább a játékokon keresztül tudják megszólítani a fiatal közönséget, a megkérdezettek mintegy 90 százaléka online vagy offline játékoknak hódol pc-jén.

A reklámkészítők előtt két lehetőség van, hogyan hódítsák meg az ifjú fogyasztókat. Hirdethetnek a játékprogramokban, illetve lehet játék maga a hirdetés. Az előbbire példa a termékelhelyezés, amivel a mozivásznon és a televízióban is találkozhatunk. A virtuális világban vándorló játékok megjelenésével a lehetőségek tárháza nyílt meg a reklámozók előtt. A másik módszerrel főként promóciós weboldalakon találkozni, ilyenkor a termék vagy a márka népszerűsítésére készítenek egy-egy játékprogramot.

A szakértők szerint érdemes a hasonló weboldalakon is hirdetni. A fiatalok jóval több órát töltenek a számítógép előtt mint felmenőik, s az idő egy részében szórakozató elektronikai oldalakat böngésznek. Míg a megkérdezettek 80 százaléka játszik, addig majdnem ötven százalék látogat film, míg harminc zenei oldalakra.

Amint "rákattannak" a tinédzserek egy-egy termékre, ismereteiket megosztják barátaikkal is, s ez tűnik a leghatékonyabb reklámozási formának. A fiatalok mintegy fele ilyen módon szerez tudomást az újabb elektronikai kütyükről, maga mögé szorítva olyan eszközöket, mint a televízió vagy a különböző szaklapok.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!