2p

A magyar fuvarozók versenyképességének javítására kilencpontos javaslatcsomagot juttatott el a szakminisztériumba a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesület - mondta a szervezet elnöke a XII. Nemzetközi Közlekedési Konferencián, Szegeden.

Vereczkey Zoltán hangsúlyozta: ma az export-bővülésnek egyetlen akadálya a forrásszűke, ami az elmúlt nyolc évben is jellemző volt az árufuvarozóknál. Az eszközparkjukat nem tudták olyan mértékben fejleszteni, hogy az exportpiacra hatékonyan kiléphessenek. A rövidebb távú elvárás legalább annak elérése, hogy a Magyarországra érkező import- és az innen induló exportáru fuvarozását, logisztikai feladatait magyar cégek lássák el.

A magyarországi alkalmazottak 3,5 százaléka dolgozik a közúti közlekedési szolgáltatási szektorban, amely ugyanakkor az éves államháztartási bevétel közel 6 százalékát biztosítja. A közúti fuvarozás helyzetének javítására „mértéktartó” javaslatcsomagot juttattak el a minisztériumhoz - számolt be az elnök. A 30-35 pontos eredeti csomag helyett ugyanis csupán 9 intézkedést kértek sürgősen. Ezek közt első helyen áll az üzemanyag-megtakarítás adómentes kifizetési lehetősége, majd a napidíj korrekciója. Az előbbi adómentességét sikerült megvédeni - fogalmazott az érdekképviselő. Utóbbinál a cél az, hogy a mostani 25 eurós napi díjat, az uniós átlag 40-hez közelítsék.

A listán szerepel a kereskedelmi gázolaj alkalmazása és a biodízel jövedéki adójának mérséklése is. Magyarországon ugyanis több mint egymillió tranzitálást hajtanak végre évente külföldi kamionok, viszont nem az országban tankolnak. Ha a jövedéki adó egy részét visszatérítik, akkor ösztönözve lennének arra, hogy az itt elhasznált üzemanyagot visszatankolják. Jelentős lépés volt az is, hogy hétfőn elfogadta a parlament a kereskedelmi gázolaj árat - jelezte az elnök.

A szakember emellett a vámkezelés szabályainak áttekintését is fontosnak tartja. Emellett a gépjárműadó mértékének korrekciója is szükséges lenne, valamint az átírási illetéket átgondolása. Egyszerűsíteni kell az új haszongépjárművek forgalomba helyezését, és gondoskodni kell a szakképzett gépkocsivezetői utánpótlásról. Ez utóbbi esetében jelentős támogatására lenne szükség, hiszen ha a tervek szerint bővül az export, akkor kell az új munkaerő. Kilencedik javaslatként a használatarányos útdíj bevezetését szorgalmazzák a közúti fuvarozók - mondta el Vereczkey Zoltán.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!