Az amerikai társaság szerdai gyorsjelentése szerint az adózott nyereség 522 millió dollárra csökkent a tavalyi 662 millióról, míg a bevétel 6,37 milliárdra nőtt az előző évi 6,26 milliárd dollárról.
A legjobban a legnagyobb részleg, a televíziós üzletág teljesített, főként a reklámpiaci javulás hatására. Az egyebek között a CNN hírtelevíziót és az HBO fizetős filmcsatornát üzemeltető cég tévés hirdetési bevételei 10 százalékkal emelkedtek, az előfizetésekből származó bevételei pedig 9 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit. Közleményében a társaság kiemeli, hogy az előfizetési bevétel a díjemelés mellett az HBO közép-európai helyzetének megszilárdulása révén bővült.
A filmes üzletág csupán egy kasszasikert produkált, az Eredet című Christopher Nolan filmet, míg tavaly nyáron egyebek között a Másnaposok, valamint a Harry Potter és a Félvér Herceg is nézők millióit vonzotta, az üzletág nyeresége így 31 százalékkal, bevétele pedig 0,1 százalékkal elmaradt a tavalyi harmadik negyedévitől.
Az egyebek mellett a People és a Time magazint kiadó óriásvállalat lapkiadási tevékenységből származó bevétele 1 százalékkal csökkent, ellentétes hatások eredményeképpen; a hirdetési bevétel ugyan nőtt, az eladott példányok száma viszont csökkent.
A második legnagyobb európai tévétársaság, a német ProSiebenSat.1 csoport is a reklámpiac javulásáról számolt be szerdán. A müncheni cég szóvivője szerint a vállalkozások "drámai mértékben növelik a tévés hirdetésekre fordított kiadásaikat", az élen a fogyasztási cikkeket gyártó óriáscégekkel. A televízió továbbra is a vezető reklámhordozó, amelynek dominanciáját mutatja, hogy az online reklámok jelentős része is a tévére készített reklámfilmek műfaját követi - mondta a szóvivő.
A 12 európai országban több mint 20 csatornát üzemeltető társaság adózott eredménye 32 millió euró volt a harmadik negyedévben, az előző évi 10,7 milliós veszteség után, bevétele pedig 12 százalékkal 627 millió euróra nőtt.
MTI