2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Feltöltötték a Time Warner Inc. kasszáját a tévéreklámok és a tévé-előfizetések, a mozifilmgyártás és a lapkiadás azonban gyengébben ment a harmadik negyedévben. A bevétel alapján a világ második számú szórakoztatóipari vállalakozása így éves szinten 2 százalékos bevétel-növekedéssel és 21 százalékos profitcsökkenéssel zárta a július-szeptemberi időszakot.

Az amerikai társaság szerdai gyorsjelentése szerint az adózott nyereség 522 millió dollárra csökkent a tavalyi 662 millióról, míg a bevétel 6,37 milliárdra nőtt az előző évi 6,26 milliárd dollárról.

A legjobban a legnagyobb részleg, a televíziós üzletág teljesített, főként a reklámpiaci javulás hatására. Az egyebek között a CNN hírtelevíziót és az HBO fizetős filmcsatornát üzemeltető cég tévés hirdetési bevételei 10 százalékkal emelkedtek, az előfizetésekből származó bevételei pedig 9 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit. Közleményében a társaság kiemeli, hogy az előfizetési bevétel a díjemelés mellett az HBO közép-európai helyzetének megszilárdulása révén bővült.

A filmes üzletág csupán egy kasszasikert produkált, az Eredet című Christopher Nolan filmet, míg tavaly nyáron egyebek között a Másnaposok, valamint a Harry Potter és a Félvér Herceg is nézők millióit vonzotta, az üzletág nyeresége így 31 százalékkal, bevétele pedig 0,1 százalékkal elmaradt a tavalyi harmadik negyedévitől.

Az egyebek mellett a People és a Time magazint kiadó óriásvállalat lapkiadási tevékenységből származó bevétele 1 százalékkal csökkent, ellentétes hatások eredményeképpen; a hirdetési bevétel ugyan nőtt, az eladott példányok száma viszont csökkent.

A második legnagyobb európai tévétársaság, a német ProSiebenSat.1 csoport is a reklámpiac javulásáról számolt be szerdán. A müncheni cég szóvivője szerint a vállalkozások "drámai mértékben növelik a tévés hirdetésekre fordított kiadásaikat", az élen a fogyasztási cikkeket gyártó óriáscégekkel. A televízió továbbra is a vezető reklámhordozó, amelynek dominanciáját mutatja, hogy az online reklámok jelentős része is a tévére készített reklámfilmek műfaját követi - mondta a szóvivő.

A 12 európai országban több mint 20 csatornát üzemeltető társaság adózott eredménye 32 millió euró volt a harmadik negyedévben, az előző évi 10,7 milliós veszteség után, bevétele pedig 12 százalékkal 627 millió euróra nőtt.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!