A Fizetési Szokások Barométere szerint a javuló gazdasági környezet hatására egyre több vevő kéri a halasztott fizetés lehetőségét a szállítótól. – Az Atradius felmérése szerint ugyanakkor a teljes kintlévőség egyharmadánál (29,7 százalék) a vevők továbbra is késnek a kifizetéssel. Igaz, tavalyhoz képest ez jelentős csökkenést mutat, és a legalacsonyabb a régióban. Ezt azt jelenti, hogy Kelet-Európában Magyarországon történik a legritkábban késedelmes fizetés – mondta Vanek Balázs, az Atradius országigazgatója.
Gyorsan épül Ferihegyen az új szálloda
A piacvezető hitelbiztosító felmérése szerint a magyar válaszadók a belföldi kereskedelem 75,2 százalékban, a külföldi értékesítés 57,8 százalékában tapasztalták a B2B számlák késedelmes kifizetését. Kelet-Európában ez az arány a belföldi forgalomban 88,5 százalék, a nemzetközi forgalomban pedig 78,9 százalék. A lejárt számlák nagyobbik része (35,6 százalék) szintén belföldi értékesítésekből származott, és a külföldi partnerek esetében csak kisebb arányban (23,7 százalék) fordult elő késedelmes fizetés.
Az Atradius tanulmánya szerint javult a számlák átlagos kiegyenlítésének ideje, vagyis a DSO (Days Sales Outstanding). Ez tavaly 53 nap volt, míg az idén 37 nap. 2017-ben az ország DSO-ja és a regionális DSO (61 nap) közötti különbség több mint három hétre nőtt. – Vagyis amíg a régióban a tavalyihoz képest alig változott a számlák forgási sebessége, Magyarországon egyre hamarabb fizetik ki a számlákat a vevők. Ez a legnagyobb mértékű csökkenés Kelet-Európában, ami tükrözheti azt, hogy a hazai vállaltok hatékonyabban hajtják be a nagyobb értékű számláikat – mondta Vanek Balázs.