A cég vezetője, Philippe Wahl igen szűkszavú volt a Havas stratégiáját illetően, csupán annyit volt hajlandó elárulni, hogy a nagy arányú átszervezés részletei karácsony előtt napvilágra kerülnek. Az is kiderült a vezérigazgató szavaiból, hogy a lépéssel felgyorsítják a média-felvásárlás és a hirdetés növekedését. Sok egyéb mellett egy újfajta hirdetési ajánlattal is előrukkolnak majd, írja az AdAge.
A Havas már 2003-ban megkezdte a vállalat átszervezését, mely 13 százalékos leépítéssel, valamint több iroda bezárásával járt. 2004 szeptemberében a vállalat elnöke, Alain de Pouzilhac reménykeltő nyilatkozatokat tett. Az ügynökségi csoport pedig a 2003-as, 396 millió eurós veszteség helyett 2004-ben 34 millió eurós adózott eredményről adott számot. Ám a menedzsment továbbra is a költségek lefaragásán és egy média leányvállalat létrehozásán fáradozott a jobb eredmények érdekében.
A harmadik negyedéves 3,9 százalékos bevétel-növekedés után az utolsó negyedre lassulással számol a cég, mivel a tavalyi évben még nála lévő ügyfelek közül több jelentős megbízást vesztett el, így például a Volkswagen észak-amerikai, az Intel, vagy éppen az Argos hirdetési büdzséjét. Mint azt a vállalat pénzügyi vezetője megerősítette, az átszervezések legfontosabb célja a költségszerkezet átalakítása, és a kiadások csökkentése.
A következő időszak lehetőségeiként a vállalat illetékesei kiemelték, hogy fontos kérdés a Havas fő tulajdonosának, Vincent Bollore-nak milyen szándékai vannak az általa összegyűjtött részesedésekkel. A közös tulajdonosnak köszönhetően ugyanis elképzelhető, hogy a befektető 25 százalékos befolyása alatt álló Aegis Group stratégiai partnere lesz a Havasnak.
Menedzsment Fórum